Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Känslan är att väldigt många kommer bli grymt besvikna när Divide börjar snoka runt på deras konton och upptäcka diverse transaktioner från snabblåneföretag och därmed också få avslag på sin låneansökningar. Alt bli erbjuden en betydligt lägre summa ;)

Preliminärt 161k till 2% effektivränta. Det tror jag inte en sekund på förren jag ser pengarna på kontot. Om det här är sant att jag får huslånsränta med min kreditupplysning och bättre än alla storbanker ska jag banne mig skicka en present till dom. Nu håller vi alla tummar och tår att tomten är tidig i år.Skulle hjälpa mig otroligt mycket

Senast ändrad:
Låter som sagt riktigt bra.
Men innan dom har lanserat och innan min ansökan blivit godkänd samt pengarna landat på kontot så är jag försiktigt optimistisk :D

Det här verkar legit allesammans. Men det blir ju kul att se vilken summa man egentligen får beviljad. Hittade detta dokument och blir ändå lite skeptisk. Här ser ni två bilder som visar att det står att man blir beviljad samma summa som sin månadslön och att dom även kan höja räntor då dom är oberoende av marknadsräntor.

Dokumentet hittas här:

http://cbcgroup.se/wp-content/uploads/2018/03/Divide-teaser-CBC20180131.pdf

Bilagor

• AD5EA7AE-5358-40F5-8D3C-3FDFC75B0F65.png
    AD5EA7AE-5358-40F5-8D3C-3FDFC75B0F65.png
    711.1 KB · Visningar: 271
  • FE235B0F-621D-4F3A-87C3-862418D90D57.png
    FE235B0F-621D-4F3A-87C3-862418D90D57.png
    386.2 KB · Visningar: 241
Konstigt. Att man ”bara” blir beviljad sin månadslön? Känns sisådär.

Konstigt. Att man ”bara” blir beviljad sin månadslön? Känns sisådär.

Dom kanske lockar kunder med 250.000 för att visa sig lovande för investerare tänker jag. Jag menar. Vem skulle inte använda dessa om det stämde. Det känns ju oerhört orimligt med 250.000 utan UC egentligen.

Det här verkar legit allesammans. Men det blir ju kul att se vilken summa man egentligen får beviljad. Hittade detta dokument och blir ändå lite skeptisk. Här ser ni två bilder som visar att det står att man blir beviljad samma summa som sin månadslön och att dom även kan höja räntor då dom är oberoende av marknadsräntor.

Dokumentet hittas här:

http://cbcgroup.se/wp-content/uploads/2018/03/Divide-teaser-CBC20180131.pdf

Finns mer eller snarlik dokument och läsning om affärsmodellen på devids investor-hemsida https://www.getdivide.se/investera

Oslgbart var ordet... håller med föregående talare, skeptisk att de kan hålla en sådan låg räntebild långsiktig! Allt under 5% när det kommer till nya kreditgivare måste anses som oslagbart eller galet kanske är ett bättre ordval :)

Intressant är att de alltså lånar ut sina egna pengar, vem av herrarna står för utlåningen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp