Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Fattar inte varför jag fick avslag för.
Jag fick hem min kopia från creditsafe där det står att jag har kreditvärdighet Hög.
Verkar inte som att lån syns i upplysningen ?

Jag fick hem min kopia från creditsafe där det står att jag har kreditvärdighet Hög.
Vad har du för inkomst? Har man under 250k får man avslag direkt

Är så många inlägg nu...
Men har ni fått ut 25000 kr redan på kontot?
Ser ni någon avbetalningsplan på sidan eller "betala lägst"?

Jag har sex betalningsanmärkningar, och kreditvärdighet "Hög" hos Creditsafe, så de har lite andra bedömningsgrunder än vad UC har. Lån syns inte på Creditsafe.

fick besked att jag var beviljad 25000 bara några timmar efter intresseanmälan.skrev in alla uppgifter; fick verifiera med Tink och nu verkar jag ha 25 000 kr att ta ut när jag vill.
Kan det verkligen vara sant?☺️

Vad syns på Tink btw?
När du verifierade med Tink fick du koppla ditt bankkonto då (eller gjort det tidigare)? Eller var det vara ett Bank-id login?

Eftersom samma frågor dyker upp konstant, precis som i Klarnatråden och eftersom många inte bemödar sig eller orkar läsa hela tråden så gör jag er en björntjänst och sammanfattar vad vi vet med säkerhet hittills.

* Creditsafe är den enda upplysningen som tas.
* Inga anmärkningar tillåts.
* Du måste ha en relativt hög inkomst för att beviljas lånet.
* INGEN i tråden har fått mer än 25.000 kronor utbetalat/beviljat till sitt konto. Det är alltså MAX.
* Man måste verifiera sig innan utbetalning för att dom ska veta att kontot är ert.

Eftersom samma frågor dyker upp konstant, precis som i Klarnatråden och eftersom många inte bemödar sig eller orkar läsa hela tråden så gör jag er en björntjänst och sammanfattar vad vi vet med säkerhet hittills.

* Creditsafe är den enda upplysningen som tas.
* Inga anmärkningar tillåts.
* Du måste ha en relativt hög inkomst för att beviljas lånet.
* INGEN i tråden har fått mer än 25.000 kronor utbetalat/beviljat till sitt konto. Det är alltså MAX.
* Man måste verifiera sig innan utbetalning för att dom ska veta att kontot är ert.
Men att verifiera sitt konto via Tink innebär väl att Tink får tillgång till all information på ditt konto, dvs samtliga gjorda transaktioner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp