Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Vet om det har varit någon skillnad för mig, svårt att jämföra då mitt utlånade belopp skiljer sig mycket från månad till månad (sätter in och tar ut mycket). Dock inget konstigt att den här månadens faktura har högre ränta än förra då mars har fler dagar än februari.
Bankerna räknar väl inte på faktiska dagar per månad? Förr räknade man med 30 dagar/månad och 360 dagar per år, tror att en del gått över till rätta antalet dagar per år, men att man delar antalet räntedagar per år med 12 för varje månad.

Bankerna räknar väl inte på faktiska dagar per månad? Förr räknade man med 30 dagar/månad och 360 dagar per år, tror att en del gått över till rätta antalet dagar per år, men att man delar antalet räntedagar per år med 12 för varje månad.
mina blancolån hos LSB debiteras ränta efter hur många dagar månaden har, beloppet man betalar in är det samma, men den totala skulden minskar olika mycket beroende på hur många dagar månaden hade

Fick detta svar från Divides kundtjänst:

"Bra att du hörde av dig! En bug påverkade systemet så dagsräntan blev de dubbla vissa dagar, därav den höga räntekostnaden denna månad. Självklart kommer vi korrigera felet och dra av detta på nästkommande betalningsavi.

Återkom om det skulle vara några frågor eller fundering som dyker upp!

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och glad påsk! "

Fortfarande inte ett ljud från Divide. Någon som har rykten, fakta, skvaller?

Har man kommit fram till om det är UC de tar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp