Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag ringde Skatteverket och kollade om de hade något slags system för utbetalning typ vilken dag man är född. Men han sa att det är slumpen om man får utbetalt 5,6 eller 7 april.
Jag ringde Skatteverket och kollade om de hade något slags system för utbetalning typ vilken dag man är född. Men han sa att det är slumpen om man får utbetalt 5,6 eller 7 april.
Min inkomst är 310.000kr 2016
Ränteutgifter på 128.183kr
Av dom ränteutgifterna så är 63.500kr ränteutgifter på lån som syns på Min UC.
Resterande ränteutgifter på cirka 64.700kr är för lån som INTE syns på min UC.
Om jag deklarerar att jag har 128.183kr i ränteutgifter så får jag tillbaks 8800kr.
Om jag tar bort ränteutgifterna för de lån som inte syns på Min UC(dvs lån där dom tagit creditsafe, bisnode osv) då får jag betala 8000kr till Skatteverket.
Jag har nämligen funderat på att försöka få bolån i höst.
Få tillbaks 8800kr är ju nice i det korta loppet för att betala av lite lån.
Betala 8000kr är ju drygt MEN vad gör det för mitt underskott och vad gör det för min UC om jag inte tar med ränteutgifterna som inte syns på min UC?
Är det inte smart att endast låta ränteutgifterna för mina lån som syns på min UC stå med som ränteutgift i min deklaration? Då minskar väl underskottet och bankerna vet inte att jag har lån utöver dom som syns på min UC eftersom jag inte tagit med ränteutgifterna för dom lånen som inte syns på min UC.
Eller vänta nu, om jag tar bort ränteutgifterna gällande dom lånen som inte syns på UC så gör väl inte det så mycket skillnad?
För om jag ska låna hos en bank så ser dom mina lån hos UC samt mitt underskott.
120.000 eller 65.000 i underskott, det kan ju lika gärna vara underskott på 120.000 för lånen som syns på UC, lånen som inte syns på uc ser dom ju inte. Dvs banken som jag ansöker hos ser ju inte mina rönteutgifter, dom ser ju bara mina totala skulder och mitt underskott. Så då är det väl bara onödigt av mig att strunta i att ta upp ränteutgifterna för lånen som inte syns på uc eftersom att banker inte ser mina ränteutgifter, utan endast mina totala skulder och underskott?
Har inget hos Creditsafe men 1 förfrågan hos Bisnode så jag kan kolla i veckan, det borde ju vara samtidigt som hos Min UC när slutskattebeskedet skickas ut.
Om man inte ser utbetalning på skattekontot ännu, är det då kört att kunna få pengarna denna vecka? Min man ser på sitt skattekontot men hos mig finns fortfarande bara förra årets.