Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Diskrimineringsersättning och skuldsanering

Tvisteförhandling snart mellan fack och arbetsgivare. Om jag skulle få diskrimineringsersättning, tror ni jag får behålla den då? Till exempel får man ju behålla försäkringsersötning om man håller avskiljt.

Tvisteförhandling snart mellan fack och arbetsgivare. Om jag skulle få diskrimineringsersättning, tror ni jag får behålla den då? Till exempel får man ju behålla försäkringsersötning om man håller avskiljt.
Det ser ju kronofogden och borgenärer iom att det går ju via skatteverket om du "gömmer"undan dem! Och du riskerar att bli av med saneringen vilket jag anser dumt!

Gömma hade jag inte tänkt utan ska lämna in ansökan om ändrad inkomst. Men frågan var om jag får behålla det eller inte. Vissa pengar verkar vara skyddade, till exempel retroaktiv klumpsumma av livräntaersättning om den hålls avskild från ekonomin under skuldsaneringen.

Gömma hade jag inte tänkt utan ska lämna in ansökan om ändrad inkomst. Men frågan var om jag får behålla det eller inte. Vissa pengar verkar vara skyddade, till exempel retroaktiv klumpsumma av livräntaersättning om den hålls avskild från ekonomin under skuldsaneringen.
Hur menar du med att den hålls avskild från ekonomin, dom är ju ändå dina??

Syns även försäkrings utbetalningar hos Skatteverket?

Idag är den stora dagen. Känns väldigt nervöst. Mest vill jag ha upprättelse och ge kommunen ett stort fuck you i ansiktet så de fattar att de inte kan hålla på hur som helst.

Sen så är det detta med eventuella pengar. Jag har typ 5000kr mindre i månaden nu (efter skatt, 16 000) tack vare kommunens agerande. Hoppas så klart jag får behålla eventuella pengar, men känns väl inte sannolikt.

Hur gick det idag?

Är det Arbetsdomstolen eller var avhandlas tvisten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp