Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Diskret ansökning - hjälp

Hej!

Då ska en ansökan snart göras för att samla lån. jag har alltid använt Advisa, flera år sedan sist. Ser i forumet att många föredrar Lendo. Det jag är ute efter är en diskret process, jag vill inte ha Advisas brev om "Hej Anna, just nu pågår en låneansökan..." hem i brevlådan.

Vet ni om Advisa fortfarande gör detta eller Lendo också skickar hem ett brev efter ansökan?

När man sen hade gjort ansökan kom det massa skit hem typ halvår senare "Lisa, du är tidigare kund hos oss, just nu kan du få det här erbjudandet..." HATAR SKITEN

Advisa ringer fortfarande två år efter att jag sökte hos dem! Men brev hem kan jag inte minnas att jag fått.

Någon särskild anledning till varför du föredrar Advisa framför Lendo?

okej, för jag minns väl att det kom post typ 1v efter ansökan. Jag valde advisa för jag fick trevligt bemötande av deras kundstjänst och sen höll jag mig till dom. Har du testat Lendo, vet du om dom skickar brev?

Jag har bara använt lendo och sambla (sambla telefon terrar en). Kan inte minnas jag fått varken brev eller samtal av dom. Tog ett lån via Lendo igår så återstår att se om det ändrats och får brev etc, inte för jag bryr mig om dom gör det men förstår en del inte vill ha det.

Advisa/Sambla har blivit fruktansvärda med detta. Terroriserar mig en gång i veckan.

Kan förövrigt säga att Advisa skickar sms till mig 1-2 gånger i månaden om att det tydligen e dags att göra en till ansökan. Medans lendo aldrig skickat ut något till mig och jag har gjort & fått lån via lendo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp