Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dinfinans, saknade ränteuppgifter.

Jag är ingen juridisk expert på detta vill jag börja med att påpeka men tror att ansvaret tyvärr faller på dig. Fakturor kan komma bort i postgången och det är ditt ansvar som låntagare att veta vilka lån du har tagit och när dessa sak fullgöras. En fordran preskriberas först efter tre år om inga påminnelser eller dylikt har skickats under tiden.

Sen är det väldigt dåligt av DinFinans att göra på detta sättet men det hjälper ju tyvärr ingen i detta fall :(

Flera än mig som fått mail av dinfinans nu angående fakturan dom skickat ut här i dagarna?

Fakturan 3047 som du fått per post avser dröjesmålsränta och påminnelseavgift på faktura: 204 som avser det lån du tagit hos oss, ett lån som du betalade för sent där av denna faktura som heter 3047.
Med vänlig hälsning
Erik

Fakturan är skickad nu för att vi har gjort en körning och stämt av alla räntor och då har det framkommit att du endast betlat ursprungsbeloppet trots din sena betalning.

Med vänlig hälsning
Erik

Fick en faktura igår på dröjsmålsränta och påminnelseavgift på nästan 1500 kr, på ett lån jag SLUTBETALADE i fjol, enligt en Jim.
Jag skickade ett mail idag och sa att jag betalar inte detta, lånet är slutbetalat och därmed så!

Fy f-n vad dåligt!!

Jag har inte fått nåt "förklaringsmail" bara en faktura med belopp som jag inte fattar var de kommer ifrån.

Jag mailade och frågade varför jag fick fakturan, därav "förklarings" mailen.

Har fått 2 st exakt likadana fakturor igår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta på 187 kr. Jag har betalat alla fakturor från de för ett år sen. Hur går jag tillväga? 187kr är inte jätte mycket, men vill inte betala de. De är så förjävliga.

Så dom vill ha pengar av redan betalda lån. Inte klokt. De har väl inte rapporterat en krona till skattemyndigheten för nån för betalda räntor

Dröjsmålsräntor ska ju inte ingå i deklarationen så de ska de inte redovisa till skatteverket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp