Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Din Finans skickar blufffakturor

Jag har kollat upp min, jag var sen att betala men har betalt påminnelse och dröjsmålsränta redan. Det kluriga är att Dinfinans använt sig av chieffinancial för fakturering men nu skickar de ut en egen faktura.

Jag har också varit sen med betalningen men det som gör mig irriterad är att jag tidigare fått svar av dem att mitt lån var avslutat. Tycker det är väldigt dåligt att de skickar fakturor med dröjsmålsränta på ett lån som nästan är ett år gammalt.

Hejsan

Jag har också fått påminnelser och hot om kronofogden.

Men har någon fått något direkt från kronofogden?

Var snälla och berätta om de verkligen skickat räkningen till kronofogden.

Nu har jag varit i kontakt med Chieffinancial och de kommer att kontakta Dinfinans med de uppgifter de har och tala om för dem att lån, dröjsmålsränta mm redan är betalt. Väntar med spänning på hur det kommer att gå.

Nu har jag varit i kontakt med Chieffinancial och de kommer att kontakta Dinfinans med de uppgifter de har och tala om för dem att lån, dröjsmålsränta mm redan är betalt. Väntar med spänning på hur det kommer att gå.
Jolanta hur reagerade Chief på att Dinfinans hade skickat ut bluffakturor?

Hon jag pratade med reagerade inte på nåt speciellt sätt men hon k snabbt med förslaget att hon skulle kontakta Dinfinans så jag tror inte att det var en nyhet för dem

Vad har Chieffinancia med det och göra överhuvudtaget ???? denna faktura vi snackar om är skickat från dinfinans direkt . alltså det belopp som ska betalas till PG

Jag har mailat dom flera gånger nu senast idag, och även gubben. Han fick svar direkt att hans faktura var makulerad, men att det hade hunnit gå ut en till. Får se om dom stryker den med...

Nu fick även jag svar från dom. Begärda att dom skulle specificera exakt vad det är jag ska betala för. Förfallodatum som varit och vilket datum dom fått min betalning och dröjsmålsräntan per dag...dom skulle posta detta idag så borde ha det i morgon...bara vänta å se antar jag.

Jag har också varit sen med betalningen men det som gör mig irriterad är att jag tidigare fått svar av dem att mitt lån var avslutat. Tycker det är väldigt dåligt att de skickar fakturor med dröjsmålsränta på ett lån som nästan är ett år gammalt.

Vet att jag varit några dagar sen jag med, men håller med dig om att det är dåligt av dom när man får mail om att lånet är återbetalt å sen får man nåt sånt här så lång tid efteråt. Har begärt att få mitt specificerat så jag vet exakt vad/om jag ska betala...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp