Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

"Din del av månadshyran"

Jag har en hyra på 6000 kr.
Mina föräldrar hjälper mig med 50% av hyran, alltså betalar jag endast 3000 per månad. Tänkte även snart flytta till en billigare lägenhet.

Vad ska jag skriva inom "Din del av månadshyran"? Är det 6000 eller 3000?
Kollar de upp detta?

Lånar frågan. Min sambo betalar hela hyran via autogiro från hens konto, men jag betalar t.ex. telefonkostnader m.m.
Vår hyra är 4 000 kr. Vad ska jag ange att min del av hyran är?

Lånar frågan. Min sambo betalar hela hyran via autogiro från hens konto, men jag betalar t.ex. telefonkostnader m.m.
Vår hyra är 4 000 kr. Vad ska jag ange att min del av hyran är?
Enligt hur jag förstod från de andra så är det bara den del man faktiskt själv betalar till hyresvärden.

Ja alltså din del av hyran bör väl rimligtvis vara det man själv betalar. Tror inte de kan kolla upp, eller försöker ta sig tiden ens. Tror mest de går på andra uppgifter om jag ska vara ärlig.

Så min hyra är 0 kr?
Nej, din del av hyran är det du betalar i fasta avgifter. Hos kfm tittar man på vad bostaden kostar, vad ni tjänar och utifrån det beräknas vad du ska få behålla till hyran. Utöver det tillkommer förbehållet som är runt 5000 kr. I det beloppet ingår fasta avgifter, mat osv. Utöver det kan man erhålla för läkemedel, resekostnader och avgifter till dagis osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp