Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dilemma samlingslån, enskilt eller på totala beloppet 565k

Tanken var att jag inte var intresserad för tillfället att gå upp i månadskostnad. Därför de erbjöd denna deal, medans jag betalar bort de sista 65000 på det lånet jag har kvar.
Därefter menar man att man kan justera efteråt betalningstiden när jag är fri från andra lånet. Och på så vis lägger jag ut mindre i månaden nu, så jag snabbare kan amortera på andra lånet.

Så det finns en plan, men jag kan ju inte lita på vad en säljare av lån säger om att jag ska enkelt kunna justera månadskostnad och återbetalningstid fritt i framtiden.
Sist jag hade lån hos dem så kunde jag flytta från 13 år till 15 år, och tillbaka. det vart det enda sidan tillät, verkade inte så fritt. Och de var inte så behjälpliga via chatt om omförhandlingar utan att ta nya UC.

Men som du säger, att bli skuldfri snabbare är ju bättre än att dra ut det bara för att få extra pengar varje månad framöver.

Eftersom man inte kan garantera ändring av återbetalningstiden och omförhandling av lånet kanske inte är så enkelt som de säger gör mig osäker i valet av Collector.
För när jag är av med 65000 lånet som är kvar så har jag ju i så fall ett lån med bättre ränta än båda lånen jag har nu kvar, samlat under ett enda lån vilket gör att jag nått mitt mål om att samla alla lån under ett tak.

Extra pengar i månaden känns lockande nu för tillfället, så man kan spara till en resa eller annat. Snart 43 år men har inte kunnat lägga pengar på annat än att betala bort massa krediter och lån sedan huvet vart dumt vid 20.
Första året jag har haft någorlunda extra kvar efter fakturor... Lyckats komma ikapp, nu när man är av med alla smålån... Bäst är kanske att undvika frestelsen, det är så jag lyckats hittills bli av med de andra smålånen och krediterna. Och fortsätta jobba på bli av med ännu en av två. ^_^

Ok. Det är nog inte så lätt som dom påstår att bara justera återbetalningstiden nedåt, det behövs ny uc för det för att se om du ens klarar av den nya högre månadskostnaden. Du får det att låta som att du snabbt kan betala bort dom där 65k, om så är fallet så kan du ju söka samlingslån på 500k inom en snar framtid ändå. Haka inte upp dig så mycket på att bara ha ett enda lån, det viktigaste är väl att bli skuldfri så snabbt som möjligt? Du kommer att kunna omförhandla lånen om nåt år när räntorna är lägre och din skuld likaså. Det sker snabbt med 9 års återbetalningstid till skillnad från 18 :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp