Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dilema (spelmisbruk och behandling)

Jag har bestämt mig att lägg allting nu på KF, pga av det finns INGEN möjliheten att betala alla skulder varje månad. Skuld nästan 250k kr pga spelmisbruk. Ansökt skuldsanering i Juni 2017 och det var avslag, sen fick lönutmätning 3 veckor sen att jag ska betala 6500kr i månad. Pratade mycket med budgetrådgivare (kommun) och han sa att det är gangska okey summan, ska behålla 11 655 varje månad, så frågade jag honom om jag skulle jobba extra kommer jag behålla de pengar? Tyvärr han sa NEJ, han sa att även jag jobba mycket jag kommer ha samma förbehålla belopp. Efter hyra och räkningar så kommer jag och min dotter leva med 3 000 kr i månad. Ångest och panik!!!

Men, men på andra sida jag tänker bara att mina skulder minskar varje månad och vi pratar om 3-4 år och sen jag är skuld fri!

Om ska kolla tillbaka allting började med spel, nu börjar jag gå på öppetvård och ska på behandling. Behandling (möte) är 1 gång i veckan och det tar 2 timmar att åka ditt. Om man har redan dåligt ekonomi tänker jag hur ska jag åka ditt betala resan och samtidigt borta från jobbet 1 gång i veckan. hmmmm...så mycket att tänka på och vilken ska man prioritera?

Fast det stämmer inte riktigt. Har du fått beslut att det är 6500 kr som dras så är det den summan o inget mer. Jobbar du extra så behåller du det.
Har själv haft löneutmätning o det jag jobbade extra behöll jag.
Förbehållsbeloppet är det minsta som ska vara kvar efter utmätning så låt säga att du är sjukskriven o får mindre lön en månad. Då finns det inte 6500 kr att dras utan de får bara dra det som överstiger förbehållsbeloppet.
Hänger du med?

Du kommer att få behålla det du tjänar extra men året efter när dom gör en ny undersökning så kommer dom att se att du tjänat mer och din utmätning kommer att öka. Så spar pengarna.

Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp