Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det måste till en ändring på det här systemet. Bort med anmärkningar...

Det måste till en ändring på det här systemet. Har man betalat en skuld, ska man få bort en eventuell anmärkning som uppkommit pga skulden.

Man ska inte behöva skita ner sig varje gång man får hem ett brev från Kronofogdemyndigheten. Det här gynnar endast bolagen som lånar ut till sjuka räntor. Det är väl nog med straff att räntan tickar iväg på skulden man krävs på?

Jag har klarat mig från anmärkningar senaste 2 åren. Jag har kämpat och kämpat. Haft ett samlingslån i sikte. Men allt riskerar att gå i kras pga jag nu krävs på över 25 000 kr, genom ett betalningsföreläggande. Jag vägras en avbetalningsplan. Så vid ett utslag riskerar jag ett fortsatt helvete under 3 år. Det räcker helt enkelt inte att dom får tillbaka sina pengarna. Man har bestämt sig för att göra mitt liv till ett helvete. Som om det inte vore illa nog redan.

Kanske en kortare tid än 3 år skulle vara något, att systemet helt ändras så att anmärkningarna försvinner när skulden är betald är nog lite långsökt. Poängen med anmärkningarna är ju att varna andra potentiella kreditgivare för att den här presumtiva kunden inte betalat enligt tidigare avtal.
Om jag skulle ägna mig åt utlåning av pengar så skulle jag tycka en sån info var otroligt värdefull. Det skulle ju vara lite riskabelt att låna ut till någon överhuvudtaget om det ända man kan få veta är att "just nu idag, så har Trias inte några misskötta åtaganden" men att det kanske så sent som i går var 150000 som slutbetalades på en skuld som egentligen skulle betalats sommaren 2015.

Men det skulle kunna vara så att anmärkning låg kvar typ 6 månader efter man fått bort skulden , tycker det är lite väl hårt att de ligger så lnge

Men det skulle kunna vara så att anmärkning låg kvar typ 6 månader efter man fått bort skulden , tycker det är lite väl hårt att de ligger så lnge

6 månader anser jag personligen vara lite kort, jag skulle tycka att 18-24 månader vore lagom och att skuldsaldohistoriken skulle vara lika långvarig som anmärkningar i övrigt.

24 månader låter mycket bättre. 3 år känns som ett fängelsestraff. Är man ensam blir det otroligt svårt att ta sig tillbaka. Speciellt när det finns inkassobolag som väntar in med att skicka skulderna till kronofogdemyndigheten. Inkassobolaget som jag nämnde ovan vägrade skicka skulden till kronofogden när jag hade löneutmätning. Man gör det nu istället och jag riskerar därför få börja om pga det här.

I Norge försvinner anmärkningen så fort skulden är betald.

24 månader låter mycket bättre. 3 år känns som ett fängelsestraff. Är man ensam blir det otroligt svårt att ta sig tillbaka. Speciellt när det finns inkassobolag som väntar in med att skicka skulderna till kronofogdemyndigheten. Inkassobolaget som jag nämnde ovan vägrade skicka skulden till kronofogden när jag hade löneutmätning. Man gör det nu istället och jag riskerar därför få börja om pga det här.
Jag har samma problem :(

Det skulle varit 12 mån efter att skulden var betald en anmärkning låg kvar. Precis som en uc.

Det skulle varit 12 mån efter att skulden var betald en anmärkning låg kvar. Precis som en uc.
Kanske blir ändring nån gång..
Tidigare syndes uc i 36 månader..

Att anmärkningrn för skuldsanering försvinner samma dag som saneringen är klar förvånar mig lite.. å andra sidan har väl företagen/bankerna som fått ta förlusterna i saneringen intern koll på det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp