- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Med all respekt men kredit är ju lika mycket lånade pengar som vilket lån som helst. Skriver inte detta som en pekpinne för det är inte min uppgift eller syfte men lån är det ju likafullt.Ja, låna pengar är "bannad" hos mig med. Det räcker med hur jag hamnade i skuldträsket som jag sen fick skuldsanering. Jakten på lån, av alla de slag. SMS-lånen, herregud, hur hamnade man i det träsket. Tror många känner igen sig i det här med jakten på nya lån som ska betalas av gamla lån. Jag hade ett kredit kopplat till mitt konto i Swedbank, den skötte jag tills jag fick inledande för då fick jag inte "gynna" någon så jag fick lov att släppa allt. Vilket gjorde det gick till inkasso och nu fick jag veta att jag är tydligen "spärrad" där med. Spelar roll för jag håller ändå på att flytta över till Skandia. Ja, alla kanske inte kan gå den väg jag tar. Som sagt det är att hålla väldig koll på sina inkomster och utgifter. Jag har det, till och med har jag planerat in nästa års. Tror jag har blivit nojig så att jag vill ha den kollen så långt fram. Ibland får man ruckla på sina planer och senarelägga. Fick göra det i februari i år. Behövde gå till tandläkaren och fixa en trasig tand. 2000:- kronor kostade det, så jag fick ändra mina planer och skjuta fram det jag hade tänkt mig. Funkar ypperligt. Nu har jag tack o lov lite mer "utrymme" på krediten om nåt "allvarligt" skulle hända och jag inte kan ta kostnaden från min inkomst så har jag möjligheten att göra en avbetalning på kortet.
. Tror många känner igen sig i det här med jakten på nya lån som ska betalas av gamla lån. Jag hade ett kredit kopplat till mitt konto i Swedbank, den skötte jag tills jag fick inledande för då fick jag inte "gynna" någon så jag fick lov att släppa allt. Vilket gjorde det gick till inkasso och nu fick jag veta att jag är tydligen "spärrad" där med. Spelar roll för jag håller ändå på att flytta över till Skandia. Ja, alla kanske inte kan gå den väg jag tar. Som sagt det är att hålla väldig koll på sina inkomster och utgifter. Jag har det, till och med har jag planerat in nästa års. Tror jag har blivit nojig så att jag vill ha den kollen så långt fram. Ibland får man ruckla på sina planer och senarelägga. Fick göra det i februari i år. Behövde gå till tandläkaren och fixa en trasig tand. 2000:- kronor kostade det, så jag fick ändra mina planer och skjuta fram det jag hade tänkt mig. Funkar ypperligt. Nu har jag tack o lov lite mer "utrymme" på krediten om nåt "allvarligt" skulle hända och jag inte kan ta kostnaden från min inkomst så har jag möjligheten att göra en avbetalning på kortet.