Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det går inte att bli skuldfri ju?

Jag har ett problem.
Har en skuld hos Kronofogden på 500.000 nu.
Varje månad så går 7.000 ifrån min lön till Kronofogden, detta innebär att jag lever på kanske 9.000 typ. Existensminimum.
MEN, då jag har en brutal ränta på dessa lånen så "Ökar" skulden med 9.000 per månad.

Ni som kan er matte förstår då att min skuld "Ökar" med 2.000 varje månad fast jag har löneutmätning och dom tar allt dom kan ta.

Detta innebär att fast jag försöker göra rätt för mig och betalar av mitt lån med 84.000 varje jävla år så ökar min skuld ändå...

Har ringt runt, ingen vill återkalla sina lån - ingen vill frysa räntan.
Vad fan ska jag göra?!

Kan du inte ansöka om skuldsanering hos KFM då är du ju av med skulderna efter 5 år om du får beviljat.

Hur funkar det om jag under tiden som jag har skuldsanering tar ett extrajobb där jag får mer pengar?

Ja, det är hemskt den situationen du beskriver. Jag är i precis liknande situation men med lägre summor, plus att mitt inte gått till utmätning utom enstaka saker. Jag har 3 krediter på utmätning. Nu i dagarna bör den skulden minskas från 30.000:- till cirka 20.000:-. Sen ska jag närmaste 3-4 månaderna fortsätta betala av mitt jävla Onea-lån.

Sen har jag efter det ändå cirka tio lån kvar som växt massor till 10-15.000:- styck. Man är desperat att få bort kapitalbeloppen till att börja med.

Men ja, det känns rätt hopplöst. Jag hopas idag att kunna se slutet på det här i slutet av 2016 kanske. Men även då lär jag ha stora avbetalningsplaner kvar. Dröjsmålsräntorna på 30-36% är horribla verkligen!! Det är att slå på dom som redan har det gigantiskt svårt med återbetalningen. Vore mycket bättre att sänka räntan, ta bort ränta och vara lite medgörlig och nöja sig med att få tillbaka kapitalbeloppen och en mindre ränta, så dom får tillbaka någonting alls inom rimlig framtid.

Din situation är ju ännu mer hopplös. Du kommer aldrig bli skuldfri utan skulden kommer öka om det fortsätter så där.

Jag har inte tagit en enda kredit sedan juli förra året. Jag har ändå bara kunnat beta av några stycken.

Jag har betalat bort:

Kundfinans.
LånaLåna.
Kortlån.
Viaconto.
Mobillån.
Harrys Cash.
Vippi.

Och jag är på gång med:

SMSkredit.
En stor skuld hos Risicum.
En mellanstor skuld hos Onea.

Jag gör ett jävla hästjobb med det här och har fan gjort det bra. Ändå är det så jäääävla långt kvar. Och dom har blivit värre än det jag redan betalat. Hur ska man egentligen tänka???? Lånen jag tog är nog inte ens 40% av beloppen som är idag. Så jävla äckligt! Hemska företag!

Senast ändrad:
Angående vad du bör göra. Söka hjälp hos kommunen hos en skuldrådgivare för att dom ska hjälpa dig. Dom kanske har större förutsättningar att förhandla, annan vana. Kan få fullmakt från dig osv. Ge dig tips och råd. Prata om skuldsanering eller personlig konkurs.

Pengarna du betalar in, de 7000 kr, dras dom mot kapitalet eller räntan? Bästa är ju om dom dras mot kapitalet så kommer räntan som läggs på minska hela tiden då kapitalet minskar. Om inte annat så försök se till att det är så.

Fördelning skulder kfm

Hej! Undrar om ni vet hur pengarna fr utmätningen fördelas mellan skulderna,betalas de minsta av först? Är ju dumt om de 6700kr fördelas på alla varje månad,då blir det inte mycket på varje skuld och jag blir väl aldrig skuldfri då ?! Någon som har en aning ?

De fördelas proportionerligt mellan skulderna...dvs störst skuld får störst del osv...

De fördelas proportionerligt mellan skulderna...dvs störst skuld får störst del osv...

Det förstör mycket mer än det gör nytta i många fall. Man hade gjort det bra mycket bättre själv i dom flesta fall och blivit av med en del. Bättre att prioritera en skuld i taget, den med värst ränta förslagsvis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp