Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Varning
Om du väljer att ej samla lån kommer det totala lånebeloppet att uppgå till 100 000 SEK istället för 250 000 SEK.

Problemet är att dom verkar det som "bara" löser blancolån. Fan då kan jag alltså inte ta typ Credway och Euroloan eller? Klarna?
Lös lån upp till 150000 så tror jag att resterande betalas ut.

Varning
Om du väljer att ej samla lån kommer det totala lånebeloppet att uppgå till 100 000 SEK istället för 250 000 SEK.

Problemet är att dom verkar det som "bara" löser blancolån. Fan då kan jag alltså inte ta typ Credway och Euroloan eller? Klarna?
Jag hade exakt detta steg i min egen process, det gick inte vägen, å andra sidan valde jag att registrera mina lån, sen sa deras kreditgrupp nej.. hoppas det går vägen för dig om du väljer de! :)

Marginalen har lagt upp lånet nu ser jag på mina sidor/översikt lån. Frågan är om det är 11000% utbetalat då? Eller ska jag vänta tills jag ser dom på kontot innan jag går vidare med min ansökan på Advisa är frågan... Ska använda pengarna till att betala av såväl creditstar som monetti
Vänta tills du har fått och överfört till annat konto

Hur menar du? Vad var det som inte gick vägen i ditt fall, angav du lån som inte var synliga eller?

Hur menar du? Vad var det som inte gick vägen i ditt fall, angav du lån som inte var synliga eller?
Nej, alla lån syntes på UC, jag fick skanna in de och lägga de som bilagor, när jag gjort det, stod det - tack för din ansökan, vi återkommer inom 48timmar, jag satt på nålar, trodde att allt var klart, redan när jag bifogade filerna, detta gjorde jag på morgonen, på eftermiddagen fick jag ett sms, med texten, vi kan tyvärr inte bevilja dig.. jag ringde de och fick till svar att deras sk kreditgrupp gett avslag, risken var för hög enligt de..

Du hade väl ganska "Låg" UC-Risk? Sen gick du tillbaka till Advisa och provade göra om processen?

Hade blanco på ca 800K och UC på fan jag har glömt nu men 3-4% har jag för mig. Är helt förvirrad på alla siffror och skit efter den här stressen hehe

Du hade väl ganska "Låg" UC-Risk? Sen gick du tillbaka till Advisa och provade göra om processen?
Ja mitt kreditbetyg var 2,6 när jag sökte, av tagen hamnade jag på 3,6, och nu ligger jag på 2,9 efter att uppdateringen gjordes igår. Jag ringde till Advisa efter att mitt avslag för Collector var realitet och de sa att ingen annan aktör kunde bevilja mig något, inte ens lägre än 200.000kr, detta knäckte mig.. menar du att det går att göra en ny ansökan på lägre belopp ev, genom att använda samma uc förfrågan, jag gjorde min ansökan i söndags.

Men vadå? Har du kollat med Advisa om collector kräver att dom ska lösa skulderna åt dig? Har alltid skrivit i att jag ska lösa skulder, även med Collector, men alltid fått pengarna utbetalda för att lösa skulder a själv. Så kolla med Advisa tycker jag vad Collector kräver. Att det står att du bara får 100 000 om du inte löser handlar väl bara om att du max kan få det utöver ditt nuvarande blanco?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp