Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Ja ibland måste man få vara hemma och bara krascha litegrann. Bara det inte blir en längre period. Jag känner som dig. Jag har varit hos kronofogden för 8 år sedan och har kämpat för att komma tillbaka. Jag visste att det skulle bli många år med pysslande med räkningar och mycket jobb mm. Men vill inte tillbaka till KF. Vi får kämpa på och hoppas att det snart vänder
Exakt så, vi peppar och hejar på varann! Bra kämpat, verkligen!
Den tar ju inte hänsyn till UC FF eller UC Score......
Sant, jag hade 2ff, ok en score på 2,6, förstår inte vad som krävs..

Hej! Har följt er här i de olika trådarna angående lån och kreditvärdighet. Läste igår angående att credway ska hamna på UC. Har själv betalat av krediter under april månad för att få en bättre uc score och betyg. Tyvärr har jag maxat på credway så blev mindre glad. Har just nu 203 000kr i synliga lån (Ica banken 65000kr)( BN 132 000) (Vivus 6000kr) har dock redan betalt av Vivus helt men det syns ju inte ännu eftersom det fortfarande inte uppdaterats. Har totalt 30 000kr i kredit fördelat på 3 olika (Swedbank, qliro och Ica banken). Har betalat av Swedbank och qliro helt men de syns inte heller förrän uppdateringen är gjord Ica banken delar jag med min sambo så den kommer vi ha kvar. Årsinkomst 322 000kr uc 2,6 score 584.Hade ju hoppats att när en del av krediten är borta att mitt betyg skulle bli bättre men nu när credway kommer synas istället så funderar jag på att ansöka om samlingslån redan idag. Vad tror ni? Vill söka på 300 000kr så jag kan samla allt på UC samt mina resterande sms lån som ligger utanför UC. Har jag någon chans? Tack på förhand!

Hej! Har följt er här i de olika trådarna angående lån och kreditvärdighet. Läste igår angående att credway ska hamna på UC. Har själv betalat av krediter under april månad för att få en bättre uc score och betyg. Tyvärr har jag maxat på credway så blev mindre glad. Har just nu 203 000kr i synliga lån (Ica banken 65000kr)( BN 132 000) (Vivus 6000kr) har dock redan betalt av Vivus helt men det syns ju inte ännu eftersom det fortfarande inte uppdaterats. Har totalt 30 000kr i kredit fördelat på 3 olika (Swedbank, qliro och Ica banken). Har betalat av Swedbank och qliro helt men de syns inte heller förrän uppdateringen är gjord Ica banken delar jag med min sambo så den kommer vi ha kvar. Årsinkomst 322 000kr uc 2,6 score 584.Hade ju hoppats att när en del av krediten är borta att mitt betyg skulle bli bättre men nu när credway kommer synas istället så funderar jag på att ansöka om samlingslån redan idag. Vad tror ni? Vill söka på 300 000kr så jag kan samla allt på UC samt mina resterande sms lån som ligger utanför UC. Har jag någon chans? Tack på förhand!
Hur många ff har du? Tror absolut att du har en chans att få lån. Kör Advisa eller Lendo

Ikanos lånekalkulator har en max på 200 000, tyckte det var lite med min lön så testade med mer och mer. 100 k i månaden gav också 200 000.

Senast ändrad:
Tack för tipset! jag har använt den och får att jag preliminärt kan låna 200.000kr. Förstår inte alls varför jag blir bedömd på detta vis..

Tror att det var @Lasseman som skrev till mig att Ikanos låneindikator inte var realistisk. Han har väl rätt mycket kött på benen i de här frågorna, om jag förstått det rätt.

Tror att det var @Lasseman som skrev till mig att Ikanos låneindikator inte var realistisk. Han har väl rätt mycket kött på benen i de här frågorna, om jag förstått det rätt.
Tack för info, ifall man är ärlig och fyller i sitt blanco innan och verkligen talar om vad man har i skulder så tänker jag att den ändå tar hänsyn till det och att lönen förstås är korrekt ifylld, men ja, nu är det som det är, stressen är brutal, men landar nog snart i detta..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp