Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det är över

Det är ju inviduellt hur man ska göra, Om du släpper allt så skenar skulderna och det blir antagligen lättare för dig att beviljas skuldsanering längre fram, Tror du att det finns en möjlighet för dig att betala ner det själv, så släpp absolut inte allt till fogden. Lånen får ju sinnessjuka räntor när dem hamnar hos inkasso, lån jag hade med 5-6 % ränta hade help plötsligt upp mot 30%...
Det är väl den avtalade räntan som gäller ?

Har också postångest! Och börjar få svårt att öppna eländet!
Fick från Viaconto igår dom hade skickat till Gothia! Då kunde man välja på avbetalningsplan gick även att skjuta upp o betala när man kan!
Frågan är hur mycket ränta som tickar!
Vi får kämpa vidare

Du kan ju testa att
Det är väl den avtalade räntan som gäller ?

Vet inte riktigt hur det fungerar, men om lånet blir uppsagt i sin helhet och hamnar hos inkasso, så blir det iaf helt andra räntor än vad som gällde innan. Är väldigt olika på hur det ser ut. t.ex. mitt Santander lån låg på 4,68% i ränta, hos inkasso ligger räntan på 8,25%. Andra lån ligger på 30% hos inkasso och låg innan på mellan 8-12%

Det är ju inviduellt hur man ska göra, Om du släpper allt så skenar skulderna och det blir antagligen lättare för dig att beviljas skuldsanering längre fram, Tror du att det finns en möjlighet för dig att betala ner det själv, så släpp absolut inte allt till fogden. Lånen får ju sinnessjuka räntor när dem hamnar hos inkasso, lån jag hade med 5-6 % ränta hade help plötsligt upp mot 30%...

Många av mina lån är redan hos inkasso.

Tack till varenda en av er för att ni skrivit och peppat. Även om livet känns eländigt nu och det faktum jag kommer att känna mig som andra klassens medborgare i 3 år så kanske det finnas ett och annat att glädjas över ändå. Jag får bara panik över att inte kunna teckna abonnemang, hyreskontrakt, ta samlingslån (även om ej intresse alls finns) OM det skulle behövas, även om inte sannolikt.

Tack till varenda en av er för att ni skrivit och peppat. Även om livet känns eländigt nu och det faktum jag kommer att känna mig som andra klassens medborgare i 3 år så kanske det finnas ett och annat att glädjas över ändå. Jag får bara panik över att inte kunna teckna abonnemang, hyreskontrakt, ta samlingslån (även om ej intresse alls finns) OM det skulle behövas, även om inte sannolikt.
Kram❤️

Just nu är det kaos! Ligger rejält efter!
Och hur ska man klara dubbla kostnader nästa månad med risk att en del går vidare! Min man sa vi kan inte släppa till fogden! Han menar som Terry sa att allt är kört då och vi blir låsta i minst tre år och kan ej ha leasing!
Så nu måste vi få någon som kan gå i borgen för ett lån! Vet bara inte hur jag ska säga bäst att vara ärlig men man skäms och vågar inte riktigt än!
Hur går det för dig då?

Åh fy! Ni är lyckligt lottade om ni ens kan fråga någon att gå i borgen för er. Jag har verkligen ingen och det är ok det också även om det underlättat givetvis. För mig går det rakt åt skogen. Klarar mig med nöd och näppe pga pusslande men snart är det kört.

Åh fy! Ni är lyckligt lottade om ni ens kan fråga någon att gå i borgen för er. Jag har verkligen ingen och det är ok det också även om det underlättat givetvis. För mig går det rakt åt skogen. Klarar mig med nöd och näppe pga pusslande men snart är det kört.
Styrkekram ❤️ Vi får kämpa och som vi sagt tidigare vi är mycket mer än våra skulder❤️

Sitter i samma sits och det enda som får bort tankarna lite är att sova och jobb

Jag vet inget annat sätt just nu. 41 år och själen full av sår. Jag hinner inte läka eller resa mig upp mellan varven. Jag är slut.
Känner också så ofta! Ont i bröst mage huvud och vill bara ta livet av mig! Men så reser jag mig upp o tänker jag har familj o vänner o hund som jag älskar! Och dom skulle nog bli mycket ledsna om man bara lägger ner allt!
Kram❤️❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp