Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Desperat efter råd!

Hej,

Ny här men läst en hel del och nu behöver jag era expertråd. Ska försöka sammanfatta situationen:

* UC riskprognos 7,26 %
* Antal ff: 4 st (en försvinner i slutet på maj)
* UC inkomst 2020: 469 tkr varav underskott 133 tkr
* Status mars som syns på UC: Blanco 545 tkr, avbetalning 28 tkr, kontokredit 6700 kr.
* Antal krediter; 8 st, varav 6 kreditgivare

Nordea medlemslån: 288 tkr, ränta ca 5%
Remember: Ca 180 tkr, ränta ca 18% (detta ger mig ångest)
Övriga: Ca 100 000 tkr, ränta allt mellan 8% - 20%

Vad bör jag göra? Hur kan jag tänka? Jag skulle vilja samla Remember + övriga i ett samlingslån, vart söka och isf hur mkt + vart? Kolla direkt med Nordea om de kan ge lån för resterande?

På UC:n är senaste ff förfrågan från Nordea på 300 tkr (när jag fick medlemslån) men syns ju med beloppet.

Skulle vara bra om du kunde få ner avbetalning/krediterna innan du söker då det troligen skulle dra ner din %.

Ditt underskott är närmare 30% av din inkomst vilket möjligtvis kan skapa problem.

Om det är så att du måste söka nu så rekommenderar jag dig att gå via förmedlare ändå som Advisa eller Lendo, dock skulle det troligen ge dig räntor kring 10% och uppåt om du får bud. Däremot skulle det kunna minska din månadskostnad och du kan sen i höst söka på nytt för att försöka hitta bättre ränta när dina krediter samt förfrågningar är borta. Att prata med Nordea är att alternativ men frågan är om du vill chansa med en förfrågning på en bank gentemot flera, speciellt om medlemslånet är relativt nytaget.

Problemet idag är att övriga krediter (räknar ej med medlemslånet då den räntan är bäst) kostar mig ca 10 tkr/månad och jag går -+ 0 kr varje mÅnad, betalar då längsta beloppet på alla.

Har ca 25 000 kr kvar att utnyttja på Fairlo till ränta 14% mot Klarna/Qlirokontot som jag antar båda ligger högre? Är det värt lösa typ Qliro som syns på UC? Jag vore glad om jag kunde samla några lån men helst vriga ca 300 tkr men låter som det är omöjligt nu? Om jag ska prova söka via Advisa vad ska jag chans med? Har bruttoinkomst nu 456 000 kr/år, ny lön sen mars.

Ingen mer med goda råd? Är det värt söka samlingslån, isf 100 tkr eller 300 för räcka upp allt med dålig ränta? Mina 3 sista ff försvinner i sep..

Sök 300.000 på 15 år via förmedlare. Inte svårt att slå en ränta på 18%. Skriv att du har 38 brutto. Fyll i samla lån givetvis.

Kan det vara någon idé att 1: flytta skulden på ca 28 000 kr till Fairlo (det utrymmet jag har kvar) nu under maj, vänta ut att ena ff. försvinner 19/5 och i slutet av månaden kan jag då lösa bort en liten kredit (minskar en) sen ansöka salingslån i juni? Varför 15 år? Är det inte bättre på typ 7 år? Om jag blir beviljad 300 tkr skulle jag kunna btala upp till 10 tkr/månad. ´'
Tack för input hittills :)

Kan det vara någon idé att 1: flytta skulden på ca 28 000 kr till Fairlo (det utrymmet jag har kvar) nu under maj, vänta ut att ena ff. försvinner 19/5 och i slutet av månaden kan jag då lösa bort en liten kredit (minskar en) sen ansöka salingslån i juni? Varför 15 år? Är det inte bättre på typ 7 år? Om jag blir beviljad 300 tkr skulle jag kunna btala upp till 10 tkr/månad. ´'

Beror på hur de beräknar din kalkyl, längre återbetalningstid ger dig mer utrymme vilket de räknar på.

För att bankernas kalkyl ska gå ihop. Tycker dom att du har för lite kvar att leva på så får du avslag. För att öka dina chanser att bli beviljad så ska du söka så lång återbetalningstid som möjligt och sedan betala in extra varje månad.

Tack, trodde det var mer gynnsamt söka kortare tid men då ska jag söka längre tid och avvakta tills juni och hoppas det åtminstone går att samla några krediter. Sen nytt försök i höst när de 3 ff försvunnit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp