Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Desperat! Behöver råd!

Så, nu sitter jag här dagen efter löning med 1000 kr på kontot och inga räkningar eller hyra är betald.
Levt i ett medberoende där jag dagligen blivit lovad att få pengarna tillbaka. Nu har jag äntligen kickat ut skitstöveln.
Men vad gör jag?? Får inga lån då jag har ca 800.000 i blanco. Går allt till KFM och det blir utmätning så tar jag hellre livet av mig, den skammen på jobbet kan jag inte leva med.
För att klara den här månaden behöver jag ca 30.000 (räkningar är på 28.000 totalt så tänker att jag får äta nudlar), men får inga lån.
Vad ska jag ta mig till??

Så, nu sitter jag här dagen efter löning med 1000 kr på kontot och inga räkningar eller hyra är betald.
Levt i ett medberoende där jag dagligen blivit lovad att få pengarna tillbaka. Nu har jag äntligen kickat ut skitstöveln.
Men vad gör jag?? Får inga lån då jag har ca 800.000 i blanco. Går allt till KFM och det blir utmätning så tar jag hellre livet av mig, den skammen på jobbet kan jag inte leva med.
För att klara den här månaden behöver jag ca 30.000 (räkningar är på 28.000 totalt så tänker att jag får äta nudlar), men får inga lån.
Vad har pengarna gått till, om du varken har betalt räkningar eller hyra?

Vad har pengarna gått till, om du varken har betalt räkningar eller hyra?
Som jag skrev så har jag levt i ett medberoende, dvs. min fd. partner har sugit ut alla pengar på mitt konto till knark, spel ja you name it..

Om du är så rädd för kf måste du börja förhandla med dina borgenärer, betalningsfri månad, sänkt ränta, amorteringsfritt, förlänga avtal mm mm.
Att hamna hos kf för utmätning är mer vanligt än du kanske tror, jobbar du på ett litet ställe kan jag förstå dej men jag lovar att du kommer må mycket bättre om du är ärlig om din situation. Tror inte du är där än men det kanske kommer.

*Har du testat att jämka? För att kunna beta bort de dyraste krediterna...

*Skaffa ett extra jobb.

*Hur ut ett rum till studenter etc.

*Försöka förhandla med bankerna om du kan förlänga lån eller utnyttja betalningsfria månader

*Sälj allt av värde

Sen just att leva på nudlar. Det är inte så billigt som man tror.

Börja ät bönor / linser / ris istället så får du både protein och kolhydrater i dig

Det viktigaste är ju alltid hyran och lite till, är det som di säger skulle jag tagit kontakt med soc sagt som det är. Man kan ha tur de kan hjälpa ommde vill. Jag vet en person som fick hjälp fast den spelat bort pengarna själv. (Med det viktigaste) sen fpr du väl prata med kyrkan, eventuella nära och kära.

Om du får ihop de 30.000 klarar du sen dina blanco om pengarna du får in hamnar "rätt"?

För i så fall handlar det om en jävligt brant men rätt kort uppförsbacke man kan göra massor för att komma ikapp. Var ärlig mot alla fordringsägare ring och säg som det är. Så är jag rätt säker på att FLERA kommer vara tillmötesgående och dela upp eller ge betalningsfritt.

Nu kan jag inte svara på var du får pengar ifrån men eftersom jag själv ha levt ihop med en sådan parasit kan jag endast ge dig ett tips till framtiden.

- Om du har delat ditt bank-/kreditkort eller bank-id med personen så spärra dessa och skaffa genast nya! Mina kort har blivit fotade och sen har det beställts dyra saker på nätet och mobilabonnemang uppgraderats till dyrare avtal efter att jag hade kickat ut svinet.
- Medberoenden kan ju leda till egna beroenden. Lägg in precis allting som ska betalas löpande (hyra, el, abonnemang, m.m.) i din nätbank så fort du får fakturan på det och sätt betaldatumet på den dagen du får lön. På så sätt dras alla viktiga räkningar direkt när lönen trillat in på natten och man slipper göra sig av med pengarna efter man vaknat på lönedagen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp