Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Desperat, behöver låna 100000kr. Har jag någon chans?

Har lidit i många år av stora lån.
Har det senaste året kämpat hårt för att sänka mina kostnader, och mitt mål eller önskan är att hitta ett samlingslån i sommar, när skatteåterbäring samt inkomstuppgifter uppdaterats.

Så här är läget:

Inkomst 2012: 410000:-
Inkomst 2013: 428000:-

Underskott kapital: 87000:-

Blancolån: 240000:- samt 60000:- kontokrediter, totalt 300000:-
Bolån: 1,4 miljoner, delas med sambo.
UC frågor: 6 st

Skulle behöva minst 100000:- i samlingslån för att betala bort de värsta lånen.

OMÖJLIGT eller finns det någon chans?

LENDO?

Testa bank norweigan. Jag fick där med liknande situation fast jag hade mer i blancolån. Fyllde i att jag skulle lösa lån. Jag hade "mindre bra" i UC score och 15ff!

Dock så har jag ej något bolån!

Vänta tills några UC försvinner under året och kolla minuc igen om betyget gått upp. De verkar ha stor inverkan.

Har UC-betyg "mindre bra", 53,33% hos minUC om det säger er nåt...

Jag är helt övertygad om att du måste hamna under 50% och att du närmar dej betyget "bra". UC har ju en värdemätare, ser du om du ligger långt ifrån bra?

Fast jag är ju lite osäker på hur kreditbetyget fungerar. Jag har 14,3 % och kreditbetyg mindre bra. Jag har io för sig två anmärkningar. För ca en månad sedan hade jag svag och då med procenten 32,2 %.

Min poäng är att med ovanstående förstår jag inte riktigt hur procentsatsen kopplar till kreditbetyget med tanke på att frågeställaren hade 53,33 % och mindre bra när jag själv hade svag vid 32, 2 %

Fast jag är ju lite osäker på hur kreditbetyget fungerar. Jag har 14,3 % och kreditbetyg mindre bra. Jag har io för sig två anmärkningar. För ca en månad sedan hade jag svag och då med procenten 32,2 %.

Min poäng är att med ovanstående förstår jag inte riktigt hur procentsatsen kopplar till kreditbetyget med tanke på att frågeställaren hade 53,33 % och mindre bra när jag själv hade svag vid 32, 2 %

Jag har länge varit inne på att UC inte längre är helt tillförlitliga, de har förmodligen krånglat till modellen så att den ballar ur. UC Riskprognos bedömer hur stor sannolikheten är för att en person ska få betalningsproblem inom de närmaste 12 månaderna. Själv har jag 57,1% i den bedömningen och har kreditbetyget mindre bra. Jag har aldrig haft några anmärkningar. Min inkomst 890 tkr, underskott av kapital 73 tkr, antal frågor 12, 390 tkr i kredit/blancolån. Jag har mejlat UC åtskilliga gånger för jag fattar inte heller hur beräkningsmodellen går ihop.
På alla andra kreditupplysningar så har jag hög kreditvärdighet...

Senast ändrad:
på mitt kreditbetyg står det 2,2 % =bra har 5 anmärkningar som går bort nu i april ? Hur kan det räknas så olika ?

på mitt kreditbetyg står det 2,2 % =bra har 5 anmärkningar som går bort nu i april ? Hur kan det räknas så olika ?

Skulle giisa på att du har bra årsinkomst och/eller äger din bostad till större del vilket väger upp på plussidan.

Hyfsad årsinkomst 440000 äger ingen bostad 130000 i blancolån 5 uc förfrågningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp