Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den stora Vivustråden

Jag har ett lån hos dem på 5000:-. Har betalat "lägsta belopp" på det. Behöver jag betala in allt för att det ska komma erbjudande om att höja?
Ja, så som jag förstått det som.

Men dessa är lustiga. Trots att jag betalt igen varje gång i helhet. Inget har förändrats i min kredit bild. Är precis samma. Så nekas jag ändå av dem nu. De vägrar ge mig en förklaring

Men dessa är lustiga. Trots att jag betalt igen varje gång i helhet. Inget har förändrats i min kredit bild. Är precis samma. Så nekas jag ändå av dem nu. De vägrar ge mig en förklaring
Det kanske är tomt i kistan:rolleyes: Har Vivus fler bolag?

Jag har ett lån hos dem på 5000:-. Har betalat "lägsta belopp" på det. Behöver jag betala in allt för att det ska komma erbjudande om att höja?
Svar, ja.
Du behöver slutlösa lånet för att ens ha möjligheten att kunna bli erbjuden en högre kreditgräns.
Men även vid slutlösande av lånet så är det ingen garanti att du erbjuds en högre kreditgräns.
Finns faktorer som spelar in givetvis.
Nu verkar det som att pengarna verkar ha sinat aningen i deras kassa.

Men jag kan säga så här: Har du slutlöst lån hos dom fler än en gång, betalat det mesta i tid (helst varje gång) och att din ekonomiska situation inte försämrats i form av lägre inkomst med mera under tiden som du lånar pengar hos Vivus…så är det liksom till din fördel så att säga.
Finns dock inget säkert med dessa lånebolag, det vill jag säga!

Hur många gånger har du slutlöst lån hos dom? Och har du varit i tid när du gjort det? Dvs inget inkasso och så?

Hur många gånger har du slutlöst lån hos dom? Och har du varit i tid när du gjort det? Dvs inget inkasso och så?
3 gånger. Betalade åter allt efter några dagar. Utan problem alls. Blev erbjuden en kreditgräns från 3k till 20k men nu får jag inte låna något alls

3 gånger. Betalade åter allt efter några dagar. Utan problem alls. Blev erbjuden en kreditgräns från 3k till 20k men nu får jag inte låna något alls
Märkligt. Men då har du ju iallafall kunnat höja. Se det så.
Men säkert stopp i systemet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp