Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den stora Vivustråden

Enligt många är det bara tomma hot, och att de kan skicka till gothia inkasso men vet inte om man vågar chansa
Hoppas att det är så. Dom är så jävliga. Jag kontaktade dom och sa att jag inte kan betala just nu, dom bad mig ändå att kontakta dom för att hitta på en lösning, vilket jag gjorde. Ingen lösning, utan direkt sa dom att nä men då skickar vi dig till Kronofogden. Ha det gött hej

Hoppas att det är så. Dom är så jävliga. Jag kontaktade dom och sa att jag inte kan betala just nu, dom bad mig ändå att kontakta dom för att hitta på en lösning, vilket jag gjorde. Ingen lösning, utan direkt sa dom att nä men då skickar vi dig till Kronofogden. Ha det gött hej
Ja dom är jävliga. Det är också beroende på vilken handläggare man pratar med för en del får avbetalningsplan räntefritt via vivus men då verkar det som om det ska ha gått 60 dagar försening och man ska ha betalt in några fakturor innan, men jag vet inte alls om man vågar chansa på att låta det gå till inkasso.

Nej allt måste betalas.
Man behöver inte alls betala in allting för att kunna använda en del av det man betalade in..?
Däremot är det inte 100 % säkert att man kan låna om igen om man betalar lägst-att-betala-beloppet.
Men för att eventuellt kunna höja kreditgräns behöver man ju slutlösa hela skulden.

Jag betalade en del av krediten och kunde ta ut det jag blivit beviljad. Alltså betalde in 8000 kr varav 5000 var amortering och kunde då ta ut dessa 5000 igen. Inom min kreditgräns
Ja, precis som jag skrev ja.
Det brukar typ alltid gå igenom när man betalar in och ansöker om att ta ut på på nytt.

Är det någon som vet vad det betyder när vivus "inte kan bevilja kredit på grund av interna processer"? jag har 50.000 och har alltid betalat in lägsta belopp eller mer och alltid kunnat utöka lånet men fick detta svar idag.

Är det någon som vet vad det betyder när vivus "inte kan bevilja kredit på grund av interna processer"? jag har 50.000 och har alltid betalat in lägsta belopp eller mer och alltid kunnat utöka lånet men fick detta svar idag.
Har samma. Men de säger att det är för att den inte kan bevilja en kredit i nuläget. Spelar ingen roll att man skött sig enligt dem

Det kan så ske i och med deras automatiska utskick till deras kunder som handlar om deras produkt.
Osäker om dom hör av sig när du kan ansöka igen.
Jag har ett lån hos dem på 5000:-. Har betalat "lägsta belopp" på det. Behöver jag betala in allt för att det ska komma erbjudande om att höja?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp