Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den stora Vivustråden

Det skickas inte direkt, det hamnar hos deras interna inkassoavdelning mellan dag 1-60. Därefter skickas det vidare till Gothia Inkasso 9 gånger av 10.
Skulle dom mot all förmodan skicka till Kronofogden direkt har du 10 dagar på dig att svara på att du blivit delgiven, sedan ytterligare 10 dagar att betala, bestrida eller inte göra någonting.
Gällande utmätning kan det ta flera månader, du har tid på dig att eventuellt betala av en del iallafall.
Hur stor är skulden? Och om du nu är rädd för att det skickas direkt till kronofogden, varför försöker du då inte få till en avbetalningsplan?
Ok då vet jag :) credifi 20k, vivus 42k.Tänkte mest om det går till Kf och direkt blir utmätning, saken är den att jag betalar så mycket jag kan på lån jag har med medlåntagare och hoppas på att utmätning dröjer några månader iaf.

Det skickas inte direkt, det hamnar hos deras interna inkassoavdelning mellan dag 1-60. Därefter skickas det vidare till Gothia Inkasso 9 gånger av 10.
Skulle dom mot all förmodan skicka till Kronofogden direkt har du 10 dagar på dig att svara på att du blivit delgiven, sedan ytterligare 10 dagar att betala, bestrida eller inte göra någonting.
Gällande utmätning kan det ta flera månader, du har tid på dig att eventuellt betala av en del iallafall.
Hur stor är skulden? Och om du nu är rädd för att det skickas direkt till kronofogden, varför försöker du då inte få till en avbetalningsplan?
Fick första "vivus" inkasso idag från gothia, ska betala 38k senast den 26e men det kommer inte gå. Kommer det hamna då hos Kf nästa månad eller tar det tid? Känns som utmätning är på gång snart. 4e månaden nu jag inte betalat.

Du kan dela upp hos Gothia på 6 mån troligen och då är det 6-7 tusen per månad . Om du har tur kan de gå på 5 tusen i månaden men inte lägre än så.

Fick första "vivus" inkasso idag från gothia, ska betala 38k senast den 26e men det kommer inte gå. Kommer det hamna då hos Kf nästa månad eller tar det tid? Känns som utmätning är på gång snart. 4e månaden nu jag inte betalat.
Det kommer med största sannolikhet att hamna hos Gothia Inkasso. Brukar vara så att dom hotar med kronofogden, men att det senare hamnar hos externt inkassobolag.
Men försök att göra upp en avbetalningsplan annars med Vivus (vilket går ibland) på så vis är du ju hos deras interna inkassoavdelning.

Det kommer med största sannolikhet att hamna hos Gothia Inkasso. Brukar vara så att dom hotar med kronofogden, men att det senare hamnar hos externt inkassobolag.
Men försök att göra upp en avbetalningsplan annars med Vivus (vilket går ibland) på så vis är du ju hos deras interna inkassoavdelning.
Menar att jag fick gothia inkasso som vivus skickat vidare till.

Du kan dela upp hos Gothia på 6 mån troligen och då är det 6-7 tusen per månad . Om du har tur kan de gå på 5 tusen i månaden men inte lägre än så.
Kan inte betala nånting. Har flera olika lån som inte gått till inkasso än. Har tex remember att betala denna månad ca 24k, nordax 20k osv. Allt kommer hamna hos Kf ändå. Tänker mest hur lång tid det tar nu när ett har hamnat hos Gothia till de går till Kf och senare utmätning.?

Om du inte betalar till Gothia eller kontaktar dem ja efter ca 10 dagar skickar dem till Kf som i sin tur efter 1-2 veckor skickar till dig betalningsföreläggande som du ska ta ställning till. Då kan du vänta ca 10 dagar till då de skickar påminnelse. Då måste du svara , allt kan du se om du loggar in på mina sidor på Kf.

Hej, har nån fått betalningspåminnelse från vivus och senare fått inkassokrav av vivus år 2025 som kan svara på om det kommer till gothia inkasso om jag inte betalar inkasso krav från vivus interna inkasso eller det går iväg till kronofogden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp