Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kronofogden tog emot min ansökan om omprövning den 20 september. Står på hemsidan att dom handlägger ärenden som kom in 13 oktober. Inte hört ett ljud från om.
Hur lång tid brukar det ta innan dom hör av sig?

Vad händer om KFM kommer över en aktieportfölj då?

Den kan säljas, ska gå ett par veckor efter utmätningen. Det är rätt vanligt ändå. Dock ofta ganska små belopp man har i aktier.

Skillnaden är att kfm har stöd för det.
Crypto är en tillgång som vad jag vet inte är reglerad i ub.

Köparen av tillgången kan ju tappa stora belopp genom att kursen tvärrasat

Kan tjänstepension utmätas? Säg man har 8Mkr från olika arbetsgivare och går i pension om först 20år.

Otroligt sällsynt att det kan utmätas. Att utmäta utbetalningarna av det är inga problem

Kan man påverka så de utmäter det?
I viss mån. Tror den måste överlåtas först till dig. Sen är det en massa annat som ska gå vägen.
Ha som utgångsläge att det inte går att lösa så blir du inte besviken

I viss mån. Tror den måste överlåtas först till dig. Sen är det en massa annat som ska gå vägen.
Ha som utgångsläge att det inte går att lösa så blir du inte besviken
Undrar för en vän fi k del av sin tjänstepension överlåten till sig privat så att det täcker skuldsaldot. Frågan är då om hon kan be kfm utmäta det eller behöver man ansöka via skatteverket?

Undrar för en vän fi k del av sin tjänstepension överlåten till sig privat så att det täcker skuldsaldot. Frågan är då om hon kan be kfm utmäta det eller behöver man ansöka via skatteverket?
Du måste prata med pensionsbolaget. Det är dem som måste godkänna uttag innan det är dags. Därefter så gissar jag att du får betala in själva till KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp