Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Inget arbete som tilltalar direkt och uruselt betalt i förhållande till utbildningsnivån.

Dom har väl vissa andra "förmåner" antar jag? Har man inte typ 30-35 semesterdagar? Friskvårdstimme, Ganska "glassigt" på sina håll och kanter.

Myndigheter generellt tycker jag känns lite som en lekstuga. Man jobbar inte direkt ihjäl sig.

Dom har väl vissa andra "förmåner" antar jag? Har man inte typ 30-35 semesterdagar? Friskvårdstimme, Ganska "glassigt" på sina håll och kanter.

Myndigheter generellt tycker jag känns lite som en lekstuga. Man jobbar inte direkt ihjäl sig.
Den stora nackdelen, som är i alla offentliga verksamheter är att det ofta är väldigt otacksamt.

35 dagar från året man fyller 40 är det.

35 dagar från året man fyller 40 är det.

Ändå helt okej. NÄSTAN så att man kan komma upp i två hela månader om man tar månader som infaller rätt typ juni och december. Kan tycka det har ett stort värde.

Ändå helt okej. NÄSTAN så att man kan komma upp i två hela månader om man tar månader som infaller rätt typ juni och december. Kan tycka det har ett stort värde.

Det stämmer nog, inte räknat på det men låter rimligt. Har man råkat spara några dagar så det nog.

Just spara dagar är begränsat. Max 25 eller 30 tror jag. Kan tänka mig att gränsen finns för att man tidigare systematiskt sparade under sin karriär och gick på semester sista åren innan pension

Det stämmer nog, inte räknat på det men låter rimligt. Har man råkat spara några dagar så det nog.

Just spara dagar är begränsat. Max 25 eller 30 tror jag. Kan tänka mig att gränsen finns för att man tidigare systematiskt sparade under sin karriär och gick på semester sista åren innan pension

Har man inte andra förmåner också som statligt anställd, syftar kanske på friskvårdstimmar på arbetstid, sådana matkort, hyfsat friskvårdsbidrag, osv osv?

Ja utöver att man har en trygghet som anställd. Man blir inte sparkad i första taget.

Blir du i och för sig inte heller som privat anställd men känns som att steget är ännu längre.

Har man inte andra förmåner också som statligt anställd, syftar kanske på friskvårdstimmar på arbetstid, sådana matkort, hyfsat friskvårdsbidrag, osv osv?

Ja utöver att man har en trygghet som anställd. Man blir inte sparkad i första taget.

Blir du i och för sig inte heller som privat anställd men känns som att steget är ännu längre.
Det där är nog från arbetsplats till arbetsplats ändå.
Även i det offentliga.

Visst klingar det lite "skyddad verkstad" över det hela.
En bekant lämnade den offentliga sektorn efter bara något år då han kunde få ut betydligt högre lön och mycket bättre förmåner i den privata sektorn.
Samtidigt förstår man att en del vill ha trygghet och lulllull.

När jag var statligt anställd hade jag 32 semesterdagar, fick möjlighet att söka semester 2 ggr per år. Höst / vårsemester. Samt att jag fick 20 dagar sommarsemester.
Kunde även sälja sommarsemester genom att jobba de dagar, men fick ändå tillbaka dagarna i saldot och fick ta ut de vid ett senare tillfälle. = både pengar och ledighet. Fick betalt straxt över 4000kr per såld dag, en natt blev dessutom 2 betalda dagar :)

Vi hade också friskvård på 3000kr samt läkarkostnader / receptbelagd medicin betalt upp till högkostnadsskyddet genom att bara skicka in kvitto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp