Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag skulle tro att 95% av egendomen tas i Svealand och Götaland.

87% utav Sveriges befolkning bor ju i Svealand och Götaland så varför skulle det vara konstigt om det ungefär är 90% utav fallen som hamnar där :D?

Snabb fråga, fick anstånd på min utmätning en månad för nån vecka sen som skickades ut på Kivra och till min arbetsgivare men sen dagen efter avslogs de och jag fick ett handskrivet brev från kronofogden i brevlådan som de troligtvis själva lagt där att de avslogs. Nu fick jag min lönespec för lönen i september där arbetsgivaren följt de och inte dragit någon utmätning och lönen är redan körd då de körs vid månadsskiftet. Vad ska jag göra, vill inte att arbetsgivaren ska få problem heller men klart jag vill behålla pengarna.

Snabb fråga, fick anstånd på min utmätning en månad för nån vecka sen som skickades ut på Kivra och till min arbetsgivare men sen dagen efter avslogs de och jag fick ett handskrivet brev från kronofogden i brevlådan som de troligtvis själva lagt där att de avslogs. Nu fick jag min lönespec för lönen i september där arbetsgivaren följt de och inte dragit någon utmätning och lönen är redan körd då de körs vid månadsskiftet. Vad ska jag göra, vill inte att arbetsgivaren ska få problem heller men klart jag vill behålla pengarna.

Har du fått ett gynnande besked som medgivet anstånd skulle jag säga att det gäller jag..

Avslaget ska väll komma som ett myndighetsbeslut till arbetsgivare som efterföljs från nästkommande lönekörning.

Har arbetsgivare agerat på det beslut dom haft med anstånd så har dom gjort rätt. Kommer ett annat beslut i efterhand att lönekörningen har gjorts så blir det det som gäller från nästa lönekörning.
Det vill säga att det blir avslag på anstånd fast för nästa lön.

Kanske har fel, men så är min tolkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp