Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hej alla, long time no see.
Herregud vilken skit jag sitter i. Från att ha fått barn , till att plugga , till att leva med så otroligt mkt mindre inkomst och nu kommer jag inte orka att arbeta heltid fram över pga olika trauman och händelser i livet.
Går ca 10.000 kr back när jag räknar ut . Enda lösningen är att jobba extra, men det orkar jag inte pga stress och ont i kroppen. Det är också sista året med jämkning, så nu kommer det också skita sig. 12 år till med tre stora lån och underskott på ca 100.000 om året som jag från 2026 inte får tillbaka på skatten på. Helt jävla sjukt... så nu har jag gnällt av mig. Men just nu suger det f-n hästpung....

Senast ändrad:
Hej alla, long time no see.
Herregud vilken skit jag sitter i. Från att ha fått barn , till att plugga , till att leva med så otroligt mkt mindre inkomst och nu kommer jag inte orka att arbeta heltid fram över pga olika trauman och händelser i livet.
Går ca 10.000 kr back när jag räknar ut . Enda lösningen är att jobba extra, men det orkar jag inte pga stress och ont i kroppen. Det är också sista året med jämkning, så nu kommer det också skita sig. 12 år till med tre stora lån och underskott på ca 100.000 om året som jag från 2016 inte får tillbaka på skatten på. Helt jävla sjukt... så nu har jag gnällt av mig. Men just nu suger det f-n hästpung....
Hej!
Fint att se att du lever <3 vi har saknat dig!
Tråkigt och se att du ligger back, men hälsan i det här läget är det viktigaste med tanke på ditt barn.
Jag tror du fixar det trots allt!

Efter alla artiklar jag läst så känns det ju som KFMs beslut gäller i dessa frågor oavsett vilka bevis man lägger fram vid överklagan.
Eller så är det fel personer som gråter ut i media, därav att bilden blir vinklad.

Det ligger nog en del i det sista.

Hur många är det som väljer låneskyddet från Lendo? Jag hjälper en kompis samla sina lån och kreditkort och hen har fått flera erbjudande på 120 tusen nu. Hen har signerat avtal med en storbank men nu hade Lendo ringt hen och sagt att hen glömt att välja Lendos låneskydd. Hen förklarade att hen inte var intresserad av denna då hen är fullt frisk med stabil inkomst osv osv. Lendo sa okej och skulle meddela detta vidare till storbanken med tonen "vi får se vad som händer" enligt min kompis.
Kan det verkligen sätta käppar i hjulet för min kompis att hen inte valde Lendos låneskydd?

Stora pensel drag nu men har haft en sambo som varit säljare som tryckt in i huvudet på mig att försäkringar till stor del bara är bullshit. Dock jobbade hon inom handel.

Efter alla artiklar jag läst så känns det ju som KFMs beslut gäller i dessa frågor oavsett vilka bevis man lägger fram vid överklagan.
Eller så är det fel personer som gråter ut i media, därav att bilden blir vinklad.
Vid utmätning av egendom så är det så att man är skyldig tills man kan bevisa motsatsen. Av någon anledning

Hur många är det som väljer låneskyddet från Lendo? Jag hjälper en kompis samla sina lån och kreditkort och hen har fått flera erbjudande på 120 tusen nu. Hen har signerat avtal med en storbank men nu hade Lendo ringt hen och sagt att hen glömt att välja Lendos låneskydd. Hen förklarade att hen inte var intresserad av denna då hen är fullt frisk med stabil inkomst osv osv. Lendo sa okej och skulle meddela detta vidare till storbanken med tonen "vi får se vad som händer" enligt min kompis.
Kan det verkligen sätta käppar i hjulet för min kompis att hen inte valde Lendos låneskydd?

Stora pensel drag nu men har haft en sambo som varit säljare som tryckt in i huvudet på mig att försäkringar till stor del bara är bullshit. Dock jobbade hon inom handel.
Det är bara skit! Försäkringen säljs av Lendo och den är idag helt värdelös. Har inget med långivaren att göra. Jag sa upp den försäkring jag hade då de ändrat villkoren något kopiöst, förra året. Att jag tog den ö.h.t var pga övertalning och lite för att lånet skulle lösas in om jag gick och dog. Det var det de tog bort och då sa jag upp den.

Eftersom att man kan skriva allt i den här tråden, varför skriver du inte han eller hon om personen? Sannolikheten att någon här ska räkna ut vem personen i fråga är baserat på om det är en man eller kvinna får ju ses som tämligen minimala :D

Eftersom att man kan skriva allt i den här tråden, varför skriver du inte han eller hon om personen? Sannolikheten att någon här ska räkna ut vem personen i fråga är baserat på om det är en man eller kvinna får ju ses som tämligen minimala :D
Jävligt bra fråga :D Kände mig riktigt löjlig som skrev hen om jag ska vara ärlig. Försöker bara passa in #2025 #pk

Blev lite förvånad för ofta när du skriver känns det som att det kunde varit jag som skriver och det senaste 10 åren men nu hajjade jag till :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp