Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lea bank höjde idag sina privatlån 1.49% det var det sjukaste.

Så jävla sjukt.

Håller med: Det är rätt sjukt att man inte har koll på skatter.

Skatteverket har ingen kol. Har 2 exempel på mig själv:

Har haft lite crypto för flera år sen och gått med vinst. Visste inte hur man redovisade det och orkade inte ta reda på det. Godkände bara deklarationen som den var och ingen kontroll. Tänkte dom får höra av sig när dom ska ha pengar, men blev aldrig något.

Har även haft betalkoll som jag inte trodde hade redovisat underskott, så jag la till den i misstag och fick någon tusenlapp extra utbetalt. Upptäckte något år senare att dom hade visst redovisat under annat namn och att jag fått dubbelt.

Verkar som att man bara kan undgå att betala skatt eller få mer på återbäringen om man skriver att man ska ha mer. Har jag gjort fel någon gång har många förmodligen gjort fel någon gång och kollektivt försvinner miljarder.

Fattar att det finns stor kritik mot skatteverket då dom verkligen inte har koll. Vem som helst kan betala fel skatt utan att det upptäckts. Som dom skriver: ”miljarder av våra inbetalade skatter försvinner i bidragsfusk, felaktiga utbetalningar och ibland systematiska bedrägerier”

Någon som vet vad Avida tar för kreditupplysning på fakturaköp? Gäller en pryl från Elgiganten för 2500 kr

Kolla. Tydligen gör kronofogden beslag ändå.

Jaha då är det dax att ändra denna igen då https://www.lånforum.se/threads/vad-är-det-för-skillnad-mellan-utmätning-och-beslag.25045/

Menade den tråden du hänvisar till, har utvecklat den :D

Den här tråden är ju för allt mellan himmel och gjord, förutom sex. Försökte slänga iväg ett bete häromdagen - ingen nappade :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp