Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kommer troligtvis åka på återkrav eftersom ja blev utköpt från jobbet, dock tog jag inte CSN förens månaden efter och hade bara CSN i 3 månader den terminen… därefter har jag inte haft den inkomsten så jag uppnår fribeloppet.. synd ja inte kom fram idag, risken är väl att man blir helt utan under 2026 då..

Csn är rätt hård med avbetalningsplan också har jag för mig.

Csn är rätt hård med avbetalningsplan också har jag för mig.
Ja min man fick en avbetalning på 6 månader på ett återkrav. Men kollade vad jag fått utbetalt under 2024 och de var ”endast” 47.000kr, vilket jag absolut kan ta :) så de löser sig nog!

Hur påverkas löneutmätning när man byter tjänst men inom samma företag?

Jag har sökt en tjänst inom samma företag där har idag är anställd. Tjänsten kommer innebära ett nytt anställningsavtal och lön. Kronofogden utmäter just nu min lön. Kommer utmätningen upphävas under en tid eller tror nu att summan bara kommer ändras?

Jag ha aldrig bytt jobb inom samma organisation och vet inte hur det praktiskt går till…

Hur påverkas löneutmätning när man byter tjänst men inom samma företag?

Jag har sökt en tjänst inom samma företag där har idag är anställd. Tjänsten kommer innebära ett nytt anställningsavtal och lön. Kronofogden utmäter just nu min lön. Kommer utmätningen upphävas under en tid eller tror nu att summan bara kommer ändras?

Jag ha aldrig bytt jobb inom samma organisation och vet inte hur det praktiskt går till…

Summan ändras bara

Folket måste kunna lita på att myndigheter och politiker sköter sina uppgifter.
Ett lagförslag för tjänstemannaansvar tas just nu fram av en särskild utredare som också ska se över hur vi kan motverka korruption och maktmissbruk.
Förslaget ska presenteras 25 juli.
Vi återinför tjänstemannaansvar för att:
1f449.png
Minska slöseriet med våra skattepengar
1f449.png
Stärka skyddet för medborgarnas rättsäkerhet
1f449.png
Bidra till att personer som drabbats av felaktig myndighetsutövning får upprättelse
1f449.png
Allvarliga tjänstefel och korruption i det offentliga ska få konsekvenser
År 1975 avskaffade Socialdemokraterna i praktiken tjänstemanna-ansvaret i Sverige. Nu är det dags att återinföra det!

Äntligen!!!

Folket måste kunna lita på att myndigheter och politiker sköter sina uppgifter.
Ett lagförslag för tjänstemannaansvar tas just nu fram av en särskild utredare som också ska se över hur vi kan motverka korruption och maktmissbruk.
Förslaget ska presenteras 25 juli.
Vi återinför tjänstemannaansvar för att:
1f449.png
Minska slöseriet med våra skattepengar
1f449.png
Stärka skyddet för medborgarnas rättsäkerhet
1f449.png
Bidra till att personer som drabbats av felaktig myndighetsutövning får upprättelse
1f449.png
Allvarliga tjänstefel och korruption i det offentliga ska få konsekvenser
År 1975 avskaffade Socialdemokraterna i praktiken tjänstemanna-ansvaret i Sverige. Nu är det dags att återinföra det!

Äntligen!!!
En källa hade varit smakfullt.

Det tillåts en variation i kompetens, prestation och motivation i det allmänna på ett sätt som aldrig hade accepterats i näringslivet.

Jag har sagt det förut och står bakom det lika mycket nu, detta som anställd på myndighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp