Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tatueringar+kamphund+energidryck är väl förknippat med WT och inte direkt högavlönade människor.
Lägg till att de gärna röker och skriker med.

Dock det du skrev ovan. Aggressiv amstaff. Varken staffe eller amstaff är särskilt aggressiva raser, tvärtom. Jag skulle lätt gå in till dem däremot finns det många andra gulligare raser jag aldrig skulle sätta min fot inne vid.
Tyvärr är det oftast blandraser av diverse gatukorsningsr där man kombinerat en vakthund med en "kamphund" dessa typer äger.
De skulle jag aldrig gå in till, så felavlat så de blir galet.

Fick precis veta att min tjänst blir borttagen idag efter 14 år på samma företag, har 6 mån uppsägning + 6 mån lön (blir kul med skatt på den..)

Så nu blir det fundera vad man vill göra eller söka nytt jobb med snarlik lön eller blir det utmätning nästa. Hade redan tufft ekonomiskt så beskedet idag var något oväntat.
Inte varit aktiv här på ett tag men tänkte iallafall uppdatera min situation.
Efter jag fick notis om min tjänst försvann så la jag ut en förfrågan på Linkedin och fick kontakt med en gammal kollega som i sin tur lade ett ord för min räkning på hans företag.

2 veckor efter det, har jag landat ett nytt jobb som jag börjar om ca 2 veckor (haft full lön t o m sista maj men kommer säga upp mig när jag börjar så jag får ut min slutlön tidigare).

Så allt gott i slutändan, även om jag var rätt uppgiven de första dagarna/veckan.

Inte varit aktiv här på ett tag men tänkte iallafall uppdatera min situation.
Efter jag fick notis om min tjänst försvann så la jag ut en förfrågan på Linkedin och fick kontakt med en gammal kollega som i sin tur lade ett ord för min räkning på hans företag.

2 veckor efter det, har jag landat ett nytt jobb som jag börjar om ca 2 veckor (haft full lön t o m sista maj men kommer säga upp mig när jag börjar så jag får ut min slutlön tidigare).

Så allt gott i slutändan, även om jag var rätt uppgiven de första dagarna/veckan.
Grattis! Skönt att det löste sig med ett nytt jobb :)

Horribla siffror att se - från idag. Om man räknar bort Juni 2021 och Juni 1997 (arbetslösheten har alltid en topp på sommarn) så är detta den värsta siffran för svensk arbetsmarknad sen mätningen startade.

10.4% arbetslösa
8.9% arbetslösa säsongsrensat

Bra påminnelse om varför man inte ska ta snabblån! Samt lite kort om förslaget om ett nationellt skuldregister!

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/de-dolda-kostnaderna-sa-dyrt-kan-ditt-snabblan-bli
fattar inte hur de hittat på detta exempel..

"räkneexemplet i videon ovan har vi utgått från dagens regler.

Sänkt räntetak, från 40 till 20 procentenheter utöver gällande referensränta och ett särskilt kostnadstak för uppläggningsavgifter, där dessa avgifter inte får uppgå till mer än en procent av prisbasbeloppet, är några av de regler som börjar gälla från och med 1 mars i år.

Om vi istället utgår från de kommande reglerna och räknar med en ränta på 23 procent, den högsta uppläggningsavgiften på 588 kronor och 435 kronor per månad i administrativa avgifter, skulle den totala kostnaden för ett lån på 10 000 kronor med ett års amorteringstid bli 17 054 kronor.

Det innebär en effektiv ränta på 214 procent."

det blir alltså ett SMS lån med rak amortering på 1 år om man matar in det i konsumenternas lånesnurra. Brukar ni ha ca 400kr i månadsavgifter i månaden på dessa lån?

Hej!
Haft det ganska tungt. Mamma dog ju precis. Hon hade så det täckte elen och en del av hyra så nu är den iaf igång igen. Men lite stress med en kvarvarande hyra fortfarande. Får nog en liten summa i arv men det kommer tyvärr ta tid så får kämpa på i vanlig ordning. Så el har jag. Men pank i vanlig ordning.
@AphexTwin hur går det för dig med allt?

Hur gör KF när de utmäter en bil? Hur går en process till vid utmäning? Det sägs att det finns en gräns för hur låg prisvärdhet ska vara men ändå verkar det vara olika fall till fall?

Hur gör KF när de utmäter en bil? Hur går en process till vid utmäning? Det sägs att det finns en gräns för hur låg prisvärdhet ska vara men ändå verkar det vara olika fall till fall?
Hur det går till?
Det kan vara så enkelt att man åker till adress, ser bil, pratar med personen om den är hemma för att få nycklar, ringer bärgare och åker därifrån med bärgaren

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp