Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag också!

Samma här, brukar generera i lite extrajobb på våren, några extra kronor inför sommaren.

Välkommen till värmen!

Finns få saker som gör mig lika glad som vårdagsjämningen - eller lika uttråkad som rally :D

Så en utav varje!
Visst är den varmare årstiden underbar. Jag vet ärligt talat inte om det inte är mörkret som stör mig mest vintertid. Mörkret, dis och dimma och de få timmar vi har något som skulle kunna kallas för dagsljus. Nu bor jag på en strandfastighet nere vid Kalmarsund utanför Kalmar och jag hörde på någon väderlekssändning häromdagen att i sydligaste Sverige, jag antar att de syftade på sydligaste Skåne, så har de haft meterologisk höst under hela "vintern" dvs dygnstemperaturen har inte sjunkit under "nollan" fem dygn i sträck. Riktigt så varmt har vi väl inte haft det i Kalmar fast jag tror nog att de haft det på Öland.

Nu får väl alla som hojtar om klimatförändringar orsakade av människan vatten på sin kvarn. :D

Jag köpte mina två första bilar redan som 16-åring och trots att jag än idag nästan måste använda instruktionsboken för att lyckas få upp motorhuven så började jag min "fortkörarkarriär" just som rallyförare. Fort som fan gick det, bilarna såg för jävliga ut men maskinellt var de i superskick. Och vann gjorde jag. :)
Nu 50 år senare har jag kört bil i alla jordens världsdelar utom Antarktis och har importerat 100-talet bilar till Sverige från Europa och USA. Bilar som alla har varit i absoluta "supertoppskick".
Men det är många år sedan. Numera söker jag bara några rena "bruksbilar". Några kan du se på den här sidan:
https://www.karl-webmaster-johansson.top

Eller vad sägs om den här YT-videon? Mercedes W124 (E-klassen) är enl mig världens bäst byggda MB-modell. Betänk att den är 30 ÅR GAMMAL.

https://www.youtube.com/watch?v=N24f_YU-7es

OBS! att bilen rent digitalt är strypt till 6000 rpm och 280 km/h. Redan för 30 år sedan :cool:. Men Mercedes E600 hittar man inte varje dag på Blocket! :'(

Någon som har tips på bra restaurang i Sollentuna?

Såg nu på veckans Lyxfällan på TV3. Kanske redan har diskuterats här? Handlade om en spelberoende person som byggt upp en skuld på ca 1,7 mille.

Förutom att de lyckades förhandla ner i princip allt, tycker jag det var fint att programmet fördjupade informationen om sjukdomen spelberoende, att man kan älska någon trots alla lögnerna kring spel, och att andelen som tar självmord med skuldsättning är högre än normalbefolkningen.

Blev faktiskt några tårar på slutet, när skulderna i princip var avskrivna och att frun (änkan) insåg att mannen trots allt älskade henne, och hon åkte till hans grav med varma känslor.

Spelberoende är en hemsk sjukdom som så många i samhället inte förstår <3

Såg nu på veckans Lyxfällan på TV3. Kanske redan har diskuterats här? Handlade om en spelberoende person som byggt upp en skuld på ca 1,7 mille.

Förutom att de lyckades förhandla ner i princip allt, tycker jag det var fint att programmet fördjupade informationen om sjukdomen spelberoende, att man kan älska någon trots alla lögnerna kring spel, och att andelen som tar självmord med skuldsättning är högre än normalbefolkningen.

Blev faktiskt några tårar på slutet, när skulderna i princip var avskrivna och att frun (änkan) insåg att mannen trots allt älskade henne, och hon åkte till hans grav med varma känslor.

Spelberoende är en hemsk sjukdom som så många i samhället inte förstår <3
Oxå sett det programmet och tårarna rullade. Väldigt fint avsnitt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp