Visst är den varmare årstiden underbar. Jag vet ärligt talat inte om det inte är mörkret som stör mig mest vintertid. Mörkret, dis och dimma och de få timmar vi har något som skulle kunna kallas för dagsljus. Nu bor jag på en strandfastighet nere vid Kalmarsund utanför Kalmar och jag hörde på någon väderlekssändning häromdagen att i sydligaste Sverige, jag antar att de syftade på sydligaste Skåne, så har de haft meterologisk höst under hela "vintern" dvs dygnstemperaturen har inte sjunkit under "nollan" fem dygn i sträck. Riktigt så varmt har vi väl inte haft det i Kalmar fast jag tror nog att de haft det på Öland.Välkommen till värmen!
Finns få saker som gör mig lika glad som vårdagsjämningen - eller lika uttråkad som rally
Så en utav varje!

McDonaldsNågon som har tips på bra restaurang i Sollentuna?
Föll på ett annat val, men tack för tipsetMcDonalds
Är mycket populär restaurang. Kan behöva boka bord med hovmästaren i god tid.Föll på ett annat val, men tack för tipset![]()

Oxå sett det programmet och tårarna rullade. Väldigt fint avsnitt.Såg nu på veckans Lyxfällan på TV3. Kanske redan har diskuterats här? Handlade om en spelberoende person som byggt upp en skuld på ca 1,7 mille.
Förutom att de lyckades förhandla ner i princip allt, tycker jag det var fint att programmet fördjupade informationen om sjukdomen spelberoende, att man kan älska någon trots alla lögnerna kring spel, och att andelen som tar självmord med skuldsättning är högre än normalbefolkningen.
Blev faktiskt några tårar på slutet, när skulderna i princip var avskrivna och att frun (änkan) insåg att mannen trots allt älskade henne, och hon åkte till hans grav med varma känslor.
Spelberoende är en hemsk sjukdom som så många i samhället inte förstår![]()