Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Min sambo ska vabba (första gången) imorgon. Jag har nog typ aldrig vabbat jag heller. Kanske kanske någon enstaka dag.

Men hur funkar det. OM hon har 38 000 brutto och VAB:bar en dag.

Hur mycket tappar vi i inkomst netto då?
Man får 80% när man vabbar (på det ni angivet i ansökan i årslön).

Överslag om jag inte tänker fel 350kr brutto, någonstans 240-280 netto då kanske.

Inte så blodigt då faktiskt! Problemet kanske uppstår när banren är sjuka ofta vilket dom ofta är på höst och vinter...

När det går magsjuka och vattkoppor och barnen gärna utvecklar lite öroninflammation, allt samtidigt, då kan man bli hemma ett par veckor.
Frånvaro räknas annorlunda hos oss om man är borta en vecka i streck, blir dyrare att vara hemma, vet dock inte hur det beräknas.

Har all f-ledighet kvar som jag inte kan flytta över, då jag har ett flexibelt arbete så behöver jag inte plocka ut det. Men skulle ju så klart vilja få ut det + normal lön men går ju inte så f-dagarna får väl frysa inne..

Har all f-ledighet kvar som jag inte kan flytta över, då jag har ett flexibelt arbete så behöver jag inte plocka ut det. Men skulle ju så klart vilja få ut det + normal lön men går ju inte så f-dagarna får väl frysa inne..

Ta lång semester, så brukar jag göra

När det går magsjuka och vattkoppor och barnen gärna utvecklar lite öroninflammation, allt samtidigt, då kan man bli hemma ett par veckor.
Frånvaro räknas annorlunda hos oss om man är borta en vecka i streck, blir dyrare att vara hemma, vet dock inte hur det beräknas.
Såklart kan det bero på avtal samt vilken form av frånvaro, men frånvaro så som föräldraledig, tjänstledig mm som överstiger 5 dagar så görs det avdrag för varje kalenderdag, avdraget beräknas då genom månadslön*12/365 helt enkelt. 1-5 dagar timavdrag eller vanligt är månadslön/21.
Men som sagt, kan skilja från kollektivavtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp