Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

När borde man ansöka om skuldsanering, min sista låneansökan var nu i juletider.
ska man vänta ett två år för att öka chanserna till ett dräglig liv. Eller räcker det med ett halvår.

När borde man ansöka om skuldsanering, min sista låneansökan var nu i juletider.
ska man vänta ett två år för att öka chanserna till ett dräglig liv. Eller räcker det med ett halvår.
Låneansökan spelar ingen roll om du inte fick ngt lån. Hur länge sedan är senaste lånet du fått beviljat?

Ja så blir det. Oftast ska man bara månadsspara i fond i upp och nergångar. Lägger man större klumpsumma så ska man verkligen känna att det är ett riktigt bra värde på det inköpet.

Så dom du har idag är:

- Resurs
- SEB
- Northmill
- Telia Finans
- Klarna
- Ett kreditkort hos X

Jag antar att Resurs och Northmill är dom 2 största lånen också då med tanke på månadskostnaderna.

Om planen fortfarande är ett bra samlingslån Så hade jag amorterat i första hand på de synliga krediterna hos UC. Antar att det är X och Telia finans? Resten är synliga lån utan Klarna?
För kreditbetygets skulle så är det betydligt bättre amortera ner synliga krediter än synliga lån. Då betalar du allt du kan på synliga UC krediter och så lite som möjligt på allt annat. Syns inte Klarna på UC så betala så lite som möjligt där och amortera på någon synlig kredit istället om du vill bygga betyg snabbare för samlingslån i första hand.

När du fått till önskat samlingslån (som minimerar din totala månadskostnad så mycket som möjligt efter beviljat belopp) så kör snöbollsmetoden därefter och amortera på minsta lånet/krediten först.
Tack!

Jag kommer inte söka nytt samlingslån förrens i september och till dess ska jag i god tid se till att ha betalat bort krediterna på Telia Finans och kreditkortet på Swedbank. Det kommer ju få ner betyget vilket ju är en förutsättning för att få ett bra samlingslån. Men sista gångerna jag har sökt har jag haft riktigt bra betyg (0.3), men det hjälpte inte utan de (Ikano och Swedbank medlemslån) verkade anse att jag var överbelånad. Så jag måste försöka få ner lite bulk på blancolånen också och kanske säga upp ett av kreditkorten innan jag söker nästa gång (med OK/Q8 på 30 K är till exempel nollat nu), men då får jag väl iofs lite sämre betyg en period.

Det är en jäkla balansgång med allt dribblade mellan alla lån och krediter för att få till både ett bra betyg och en tillräckligt attraktiv belåningsgrad :)

Detta hade jag missat.

Finns ett klipp där på 4 minuter som förklarar det.
ca 1:20 in "Så kan du köpa". Så där har vi poängen, dem vill få människor att spendera pengar på något som färmodligen är helt onödigt :)
Styrelsen för AB't bakom är inte ens komplett. Känns inte som ett väldigt seriöst företag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp