Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag får lön ifrån nya och gamla i januari, februari och mars.

Januari kommer jag vara formellt anställd på gamla företaget utan att utföra arbetsuppgifter.
Bra deal :-D

Det är ju inte ett öre som hamnar i min ficka :D Allt ska ju till KFM.

Mest mån om att det blir rätt men det är ju en jävla jungel. Lägg där till förmånsbilen och en sanering som inte vinner laga kraft (förrän eventuellt nästa vecka) så förstår du röran.

Får nog avvakta tills jag får januaris två lönespecer vilket bör ske runt den 20:e januari och sen slänger jag iväg en omprövning till KFM.

Mest mån om att det blir rätt men det är ju en jävla jungel. Lägg där till förmånsbilen och en sanering som inte vinner laga kraft (förrän eventuellt nästa vecka) så förstår du röran.

Får nog avvakta tills jag får januaris två lönespecer vilket bör ske runt den 20:e januari och sen slänger jag iväg en omprövning till KFM.
Jo absolut går det till dem du är skyldig pengar. Men oavsett så är det en schysst deal från din nuvarande arbetsgivare att arbetsbefria dig med lön. Sker inte ofta om det inte är för att arbetsgivaren vill bli av med en haha.

Det blir ju fina betalningsfria månader att se framemot.

Då kommer en knepigare fråga :D

Min semesterperiod är 1 april - 31 mars.
Min fastlön är på 35 830 kronor.
Jag har 13 sparade semesterdagar.

Om jag är anställd fram till 31:a januari.

Hur mycket kommer ersättningen bli baserat på detta ovan?

Någon som vågar ge sig på en kvalificerad gissning?
Har du sparade semesterdagar från perioden 1 april till 31/3 el du har använt alla av dina dagar den perioden ?

Någon här som jobbar med löner på ett företag? Skulle behöva lite hjälp!

Jag gör ju min sista arbetsdag på nuvarande företag 31 januari.
23:e december & 25:e januari förmodar jag att jag får helt normala löner alltså fastlön + provision.
Men vad händer efter det? Jag misstänker att jag får någon form utav slutlön i februari? Eller sker detta i mars?

Jag är framförallt nyfiken när jag får min sista lön, så kallade slutlön. Sker detta i februari eller mars?

Misstänker alla sparade semesterdagar, semesterersättning och dylikt kommer på sista lönen?
Är du anställd till 31 januari får du slutlön i februari. Och som du skriver får du all betald, sparad samt inarbetad semester utbetald då, inarbetad är den du tjänar in från 2024-04-01—2025-01-31. Vilket blir minst ca 20 dagar beroende på vilken semesterrätt du har.
Om du haft provision och inte så lite heller som det verkar så bör din rörliga semesterdel vara väldigt hög. Den du får utöver 5,4%/dag av månadslönen.

Alltså jag gick en två-årig yrkesutbildning för att det skulle finnas jobb... och den var verkligen skitbra och jag fick jobb under utbildningen men inte möjlighet att förlänga. Och så har jag äntligen fått skuldsanering.

Och nu får jag inga jobb inom det område jag utbildade mig till. Och jag kan inte ta jobb inom det område jag jobbat inom tidigare pga att min arbetsförmåga är nedsastt på grund av efterdyningar av covid.

Blir bara så less >_<

Är det någon som har koll på när skattetabellerna för 2025 finns tillgängliga?

Är det på denna sidan det uppdateras först?

https://www.skatteverket.se/foretag.../skattetabeller.4.96cca41179bad4b1aa8a46.html
Nu är skattetabellerna för 2025 ute!:

https://www.skatteverket.se/foretag.../skattetabeller.4.96cca41179bad4b1aa8a46.html

Vill man veta vilken skattetabell man tillhör nästa år så gör man det här:

https://www.skatteverket.se/privat/...skattsedel.4.383cc9f31134f01c98a80005659.html

Loggar in och trycker ”2025” under välj år: sen ”Öppna A-Skattesedel i PDF format” sen högst uppe till vänster i dokumentet står det vilken skattetabell man har.
————————-
Jag kommer ha ca 330-380kr mer netto i månaden efter årsskiftet ser jag.

Senast ändrad:
Alltså jag gick en två-årig yrkesutbildning för att det skulle finnas jobb... och den var verkligen skitbra och jag fick jobb under utbildningen men inte möjlighet att förlänga. Och så har jag äntligen fått skuldsanering.

Och nu får jag inga jobb inom det område jag utbildade mig till. Och jag kan inte ta jobb inom det område jag jobbat inom tidigare pga att min arbetsförmåga är nedsastt på grund av efterdyningar av covid.

Blir bara så less >_<

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp