Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kan faktiskt inte förstå att folk handlar på Coop. Det finns 2 st här i närheten utav där jag bor och dom är 50% dyrare än LIDL på exakt allting och åtminstone 20-25% dyrare än både Willys och ICA.

Folk som handlar på Coop vad beror det på? Är det kanske att man inte har någon annan affär i närheten? Handlar någon här på Coop?

Kan faktiskt inte förstå att folk handlar på Coop. Det finns 2 st här i närheten utav där jag bor och dom är 50% dyrare än LIDL på exakt allting och åtminstone 20-25% dyrare än både Willys och ICA.

Folk som handlar på Coop vad beror det på? Är det kanske att man inte har någon annan affär i närheten? Handlar någon här på Coop?
Håller med dig. Sen har de ofta väldigt rörigt i butikerna. Och precis när man lärt sig hitta i den ologiska möbleringen så flyttar de om allt :rolleyes:

Håller med dig. Sen har de ofta väldigt rörigt i butikerna. Och precis när man lärt sig hitta i den ologiska möbleringen så flyttar de om allt :rolleyes:

Ja det glömde jag helt bort. Nu när du säger det så håller jag med även i det. På mitt "lokala" Coop så är blöjorna bredvid läsken exempelvis och frukt/grönt kommer inte först som i dom flesta andra affärer utan man möts istället utav ostar...kan ju vara bara just det här lokala Coop men helt ologiskt.

Nej gillar varken Coop eller Hemköp

Tycker Stora Coop har bland den bästa charken vad gäller kött, fisk, pålägg. Men där tar det stopp.

Ska jag planera veckan och storhandla som jag oftast gör nu så får det bli City Gross eller ibland Ica.
Trist dock om dom får börja lägga ner butiker. Som att vi inte har nog bekymmer med arbetslösheten i Sverige.

Nej gillar varken Coop eller Hemköp

Hemköp har lite specifika produkter (Garants) där vissa kan vara ganska okej. Tänker kanske närmast på deras Goudaost och deras brioschebröd (hamburgare). Lite sådana saker. Även deras kycklingkebab är riktigt bra och billig.

DÄREMOT så finns ju alla Garants produkter även på Citygross och Willys som båda är billigare än hemköp!

Kan handla där för att slippa trängas. Men bristen på trängsel är nog lite av problemet också

Någon här som jobbar med löner på ett företag? Skulle behöva lite hjälp!

Jag gör ju min sista arbetsdag på nuvarande företag 31 januari.
23:e december & 25:e januari förmodar jag att jag får helt normala löner alltså fastlön + provision.
Men vad händer efter det? Jag misstänker att jag får någon form utav slutlön i februari? Eller sker detta i mars?

Jag är framförallt nyfiken när jag får min sista lön, så kallade slutlön. Sker detta i februari eller mars?

Misstänker alla sparade semesterdagar, semesterersättning och dylikt kommer på sista lönen?

Någon här som jobbar med löner på ett företag? Skulle behöva lite hjälp!

Jag gör ju min sista arbetsdag på nuvarande företag 31 januari.
23:e december & 25:e januari förmodar jag att jag får helt normala löner alltså fastlön + provision.
Men vad händer efter det? Jag misstänker att jag får någon form utav slutlön i februari? Eller sker detta i mars?

Jag är framförallt nyfiken när jag får min sista lön, så kallade slutlön. Sker detta i februari eller mars?

Misstänker alla sparade semesterdagar, semesterersättning och dylikt kommer på sista lönen?
Brukar vara månaden efter sista lönen. Dvs i mars får du semesterdagarna. Jag gör min sista arbetsdag 31dec och får slutändan i slutet på feb

Då kommer en knepigare fråga :D

Min semesterperiod är 1 april - 31 mars.
Min fastlön är på 35 830 kronor.
Jag har 13 sparade semesterdagar.

Om jag är anställd fram till 31:a januari.

Hur mycket kommer ersättningen bli baserat på detta ovan?

Någon som vågar ge sig på en kvalificerad gissning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp