Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag vet inte om det fanns några krav för att få det. Tyvärr verkar det vara många som inte insett att det i praktiken var en kredit som nu ska betala tillbaka och att det mycket väl kan innebära att leverantörer och anställda snällt kan få vänta på sina pengar
Och det brukar ju i slutändan bara medföra en sak. Så ja, konkursförvaltare får att göra på sina håll...

Någon som har handlat på coolshop? Dom har bra betyg på trustpilot men när jag beställde så stod det att beställningen inte gick igenom men pengarna är dragna från kortet. Har skickat meddelande men tar väl tid att få svar. o_O
Samma hände mig för ett par år sedan när jag skulle lösa in ett presentkort.

Vilken jävla bluff allt det med Corona var det är ju helt sinnessjukt. Inte att folk inte dog ,det gjorde många. Men allting hur det hanterades runt omkring. Stackars Tegnell fick så mycket skit (av mig bland annat) så visade sig att han hade rätt hela tiden.

Vilken jävla bluff allt det med Corona var det är ju helt sinnessjukt. Inte att folk inte dog ,det gjorde många. Men allting hur det hanterades runt omkring. Stackars Tegnell fick så mycket skit (av mig bland annat) så visade sig att han hade rätt hela tiden.

Klart att Tegnell och den svenska modellen var rätt. Så bra ledarskap!

Var coronaanstånden ett lån? Jag hade för mig att det är inget som ska betalas tillbaka. Helt otroligt dåligt formulerat från första början. Jag förstår att företagarna är förbannade.

Hela grejen var ju att bolag som fick kraftigt minskad omsättning när mycket stängde ner skulle få bidragshjälp för att klara sig var min uppfattning. Exempelvis när man inte fick gå på restaurang eller när det var väldigt låg på ordrar i industrin som gick på lågfart eller halt i leveranskedjorna.

Hade faktiskt ingen aning om att det var ett lån och ändå följde man nyheterna om det en del

Anstånd är ju ett annat ord för fördröjning typ. Skatten fördröjs. Blir i praktiken en kredit som ska betala senare.
Hade hetat Coronagåva eller coronaamnesti eller något annat.
Bör varit ganska få företagare som inte begrep att det ska betala senare.

Var coronaanstånden ett lån? Jag hade för mig att det är inget som ska betalas tillbaka. Helt otroligt dåligt formulerat från första början. Jag förstår att företagarna är förbannade.

Hela grejen var ju att bolag som fick kraftigt minskad omsättning när mycket stängde ner skulle få bidragshjälp för att klara sig var min uppfattning. Exempelvis när man inte fick gå på restaurang eller när det var väldigt låg på ordrar i industrin som gick på lågfart eller halt i leveranskedjorna.

Hade faktiskt ingen aning om att det var ett lån och ändå följde man nyheterna om det en del
Det var glasklart från start att det skulle återbetalas. Var man det minsta insatt så var det inga konstigheter.

Det vore intressant att veta hela storyn där, av artikeln framgår ju lite omständigheter man kan fundera kring

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp