Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det gäller bara att dubbelkolla att webbkameran inte är påslagen...

Har haft sån stress vissa gånger (när den varit avstängd) men jag fick tvångstanke att den var på hahaha

Jag jobbar själv - har inga kollegor (mer än digitalt).

Det är det som jag står och väger....

Vill jag ha kollegor?

Ganska skönt att sitta hemma och det sociala får jag av mina vänner + barnen liksom.....

Det är ganska skönt att vakna tidigt och ta ett Teamsmöte i boxershorts :D Men visst, kan bli lite tomt hemma när enda sällskapet är nyhetsmorgon.

Sen räddar jag liv idag det gör jag inte på försäkringar.

Tuffa val!
Jag jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan.
Rutiner är fasiken viktiga.
Alltid dusch innan 08 och alltid piké på. Sen kan man sitta i boxer eller andra mjuka byxor och må bra. Kaffet smakar bättre hemma med haha

Nu har jag mitt livs svåraste val.

Jag lämnade försäkringsbranschen för att jag hade skulder hos KFM - Nu har jag chans att komma tillbaka. Fast Lön (slipper provis) över 60 000....

Men jobbar nu hemifrån och har det otroligt bra, jobbar inte många timmar om dagen.

Hur gör man för att bestämma sig?
Skriv upp alla fördelar och nackdelar.
Lägg sedan undan pappret någon dag eller två.
Ta fram igen och titta igenom - har något ändrats (tex det du såg som fördel först är nu mer en nackdel eller tvärtom ... samt har något kommit till på vardera sida)
Lägg sedan undan pappret någon dag eller två.
Ta fram igen och titta igenom - har något ändrats ... om inte - vilken sida vinner?
Hur känns det resultatet i magen ... vad säger din magkänsla om valet?

Nu har jag mitt livs svåraste val.

Jag lämnade försäkringsbranschen för att jag hade skulder hos KFM - Nu har jag chans att komma tillbaka. Fast Lön (slipper provis) över 60 000....

Men jobbar nu hemifrån och har det otroligt bra, jobbar inte många timmar om dagen.

Hur gör man för att bestämma sig?
Pengar är inte allt. Men en fast lön ger ju en lättare tillvaro. Jag brukar ställa mig frågan om ett jobb byte ger mig något mer än pengar. Är det bara pengar som är uppsidan, så är det inte värt det. Speciellt om jag trivs på mitt nuvarande jobb. Sen är jag konsult, så det har ju hänt att jag bytt arbetsgivare men haft kvar mitt uppdrag och då är ju mer pengar alltid najs.

Men, som någon annan skrev. Spalta upp fördelar och nackdelar och prata med partner så att hen också är delaktig då ni har barn. Nu har du skuldsanering så högre lön ger dig inte något extra i plånboken just nu. Men pension osv kanske blir bättre.

Någon som har handlat på coolshop? Dom har bra betyg på trustpilot men när jag beställde så stod det att beställningen inte gick igenom men pengarna är dragna från kortet. Har skickat meddelande men tar väl tid att få svar. o_O

Det är nu otroligt många företag som får in skulder till kfm som grundar sig i de så kallade coronaanstånden.
De företagarna tyvärr inte riktigt har med sig är att i praktiken kan man inte få någon betalningsplan, och att övriga kostnader, typ löner till anställda inte har någon prioritet framför skatteskulden hos kfm. Bankutmätning mot bolag är ganska lättsamt, det ska aldrig lämnas något kvar.

Vet inte hur många stressade och upprörda samtal man fått om detta, och de som ringer om sina bolag som kanske är vana att kunna förhandla och göra bra affärer får det väldigt tungt i samtalen. "Men det är väl bättre att jag kan betala mina leverantörer och betala ut löner"
"Ja det kanske det är"
"Men då kan du ta bort det där beslutet och betala tillbaka"
"Nej, vi ska reglera skulderna bolaget är restat för, det är ju saker som förfallit tidigare.."
Och så fortsätter det. Slutar inte sällan med "då kommer jag överklaga och polisanmäla/anmäla till JO/anmäla till IVO eller media"

Har sett någon enstaka som faktiskt fått rätt i överklagan, men då var det pga att skulden hann betalas av gäldenärsbolaget innan utmätningspengarna bokfördes, så det räknas knappt..

Kommer bli bråda dagar för konkursförvaltarna..

Det är nu otroligt många företag som får in skulder till kfm som grundar sig i de så kallade coronaanstånden.
De företagarna tyvärr inte riktigt har med sig är att i praktiken kan man inte få någon betalningsplan, och att övriga kostnader, typ löner till anställda inte har någon prioritet framför skatteskulden hos kfm. Bankutmätning mot bolag är ganska lättsamt, det ska aldrig lämnas något kvar.

Vet inte hur många stressade och upprörda samtal man fått om detta, och de som ringer om sina bolag som kanske är vana att kunna förhandla och göra bra affärer får det väldigt tungt i samtalen. "Men det är väl bättre att jag kan betala mina leverantörer och betala ut löner"
"Ja det kanske det är"
"Men då kan du ta bort det där beslutet och betala tillbaka"
"Nej, vi ska reglera skulderna bolaget är restat för, det är ju saker som förfallit tidigare.."
Och så fortsätter det. Slutar inte sällan med "då kommer jag överklaga och polisanmäla/anmäla till JO/anmäla till IVO eller media"

Har sett någon enstaka som faktiskt fått rätt i överklagan, men då var det pga att skulden hann betalas av gäldenärsbolaget innan utmätningspengarna bokfördes, så det räknas knappt..

Kommer bli bråda dagar för konkursförvaltarna..
Corona stödet kan vara något av det dummaste man gjort.
Inte för att många företag inte behövde det. Men när man har ett företag i Helsingborg som delat ut 160 miljoner och skjutit upp betalningen och sen får problem... Då har det inte fungerat som det var tänkt.
Känns som att SKV bara godkände alla som begärde utan att undersöka ekonomin närmre. Bolag som idag inte har råd att betala kommer gå i konkurs nu istället för under pandemin när dem inte iheller hade råd att betala. Tveksamt om det faktiskt funnit lönsamhet innan Corona iheller då?

Corona stödet kan vara något av det dummaste man gjort.
Inte för att många företag inte behövde det. Men när man har ett företag i Helsingborg som delat ut 160 miljoner och skjutit upp betalningen och sen får problem... Då har det inte fungerat som det var tänkt.
Känns som att SKV bara godkände alla som begärde utan att undersöka ekonomin närmre. Bolag som idag inte har råd att betala kommer gå i konkurs nu istället för under pandemin när dem inte iheller hade råd att betala. Tveksamt om det faktiskt funnit lönsamhet innan Corona iheller då?

Jag vet inte om det fanns några krav för att få det. Tyvärr verkar det vara många som inte insett att det i praktiken var en kredit som nu ska betala tillbaka och att det mycket väl kan innebära att leverantörer och anställda snällt kan få vänta på sina pengar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp