Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Smart att köpa dyra kläder som KFM sen kan utmäta så skulderna blir betalda :)
Märkligt vad folk provar...
Förmodligen kommer inte dessa människor bli skuldfria, någonsin, inte så länge som man har den prioriteringen.

Vet någon detta, när KFM utmäter en sak pga personen har skuld då säljer dom det på deras auktionstorg.

Men om polisen tar prylar där ägaren inte har en skuld hos KFM. Vad gör man då med dessa bilar och klockor?

Vet någon detta, när KFM utmäter en sak pga personen har skuld då säljer dom det på deras auktionstorg.

Men om polisen tar prylar där ägaren inte har en skuld hos KFM. Vad gör man då med dessa bilar och klockor?

Jag tror det säljs och går takt av till statskassan. Alternativt mosar man grejjerna bara.
Kommer ta en stund innan det finns domar som är klar i det där.

Jag tror det säljs och går takt av till statskassan. Alternativt mosar man grejjerna bara.
Kommer ta en stund innan det finns domar som är klar i det där.

Låter ju helt osannolikt att man skulle mosa klockor och bilar som är värda 300 000?

När polisen säljer den här typ utav lösöre vet du var det säljs då? Dom har mig veterligen inte en portal liknande den KFM har.

Tror nog som du säger att det säljs men eftersom det är så pass "nytt" två veckor bara så tror jag inte att man utvecklat någon lösning för det. Samtidigt är det aningen knepigt om det kommer ta ett par år i byråkrat Sverige för sakerna dom har tagit minskar ju ofta i värde med åren så en bil som kunde kosta 300 000 idag lär ju om tre år kosta hälften.

Låter ju helt osannolikt att man skulle mosa klockor och bilar som är värda 300 000?

När polisen säljer den här typ utav lösöre vet du var det säljs då? Dom har mig veterligen inte en portal liknande den KFM har.

Tror nog som du säger att det säljs men eftersom det är så pass "nytt" två veckor bara så tror jag inte att man utvecklat någon lösning för det. Samtidigt är det aningen knepigt om det kommer ta ett par år i byråkrat Sverige för sakerna dom har tagit minskar ju ofta i värde med åren så en bil som kunde kosta 300 000 idag lär ju om tre år kosta hälften.

Dom säljer det nog på samma vis som dom säljer saker nu skulle jag tro.

Att ha en bil uppställd är dessutom sällan gratis.

Att ha en bil uppställd är dessutom sällan gratis.

Dessutom, polisen verkar VÄLDIGT glada i den här lagen, vilket jag verkligen kan förstå. Tänk att se nolltaxerare som man "stoppat" hundratals gånger köra runt i bilar för 800.000?

Men med det sagt, om dom kommer använda sig mycket utav lagen så lär det i framtiden innebära att man säkerligen även ger sig på bostäder,sommarställen,båtar...det kommer ju krävas en ganska bra byråkrati, administration och praktiska detaljer för att kunna ordna med detta.

Om man har beslagit över 1.000.000 första veckan så är jag tämligen övertygad om att det på sikt kan bli tal om 1-2 miljarder/år i värde vilket är enorma pengar som kan tillfalla statskassan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp