Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

När syns lönen för 2023 på UC/Bisnode om man godkänner skattedeklarationen utan ändringar?
Om man bara godkänner deklarationen och gjorde det för att få utbetalt sin skatt innan påsk så är det 2-3 veckor senare.
Misstänker att det kommer vara samma/lika nästa år. 2-3 veckor efter att man godkänt om man gör det tidigt. Så senast maj?

Så redan då syns nya inkomsten, inte i mitten på juni?

Så redan då syns nya inkomsten, inte i mitten på juni?
Ja det du tjänade under 2023 bör synas nu om du har deklarerat i tid. Tror inte någons inkomst för 2023 inte är uppdaterad nu om du har deklarerat.

Ja det du tjänade under 2023 bör synas nu om du har deklarerat i tid. Tror inte någons inkomst för 2023 inte är uppdaterad nu om du har deklarerat.

Inte mig jag undrade jag måste göra en del korrigeringar.

Tack för ditt svar!

Inte mig jag undrade jag måste göra en del korrigeringar.

Tack för ditt svar!
Har du en godkänd deklaration som du sedan gör ändringar i, så finns dem godkända uppgifterna på t.ex UC. Fram tills din ändring har gått igenom. Sen tar det nog ytterligare 2-3 veckor gissar jag?

Hej!
Är det någon på forumet som bor hemma och funderar på att låna pengar för att flytta hemifrån? Skulle du vara intresserad av att bli intervjuad om vad du tycker om ditt boende idag och dina tankar om ditt boende i framtiden? Jag vill inte spamma forumet på något sätt men frågan om hur man ska ha råd med sitt boende försvinner ofta i den allmänna debatten. Särskilt unga vuxna får sällan komma till tals. I ett forskningsprojekt på SU söker vi därför dig i Stockholmsområdet som är 20-30 år och bor hemma hos dina föräldrar. Om du är intresserad av att delta eller vill veta mer, maila mig. Tipsa gärna andra som kan vara intresserade av att delta! Mer info om projektet och min mailadress finns här.

Det har justerats lite vad folk vill ha anstånd i löneutmätning för när personer som är van en betydligt högre levnadsstandard än vad löneutmätning medger.
Tidigare var det förutom tandläkare och glasögon typ ersättningsköp av säng pga att den man har gått sönder och liknade saker. Samt anstånd pga lång tid med löneutmätning någon enstaka gång, och då har man suttit med löneutmätning i kanske 5 år utan avbrott.
Hört senaste tiden att man fått frågor när man tycker att man haft löneutmätning på tok för länge och måste få anstånd några månader och det handlat om 2 månaders avdrag gjorda.
Även önskemål om anstånd för weekendresor med kompisar och för inköp av rätt dyra kläder.
Jag vet inte utfallet men jag förutsätter att det blivit avslag på allt...

Det har justerats lite vad folk vill ha anstånd i löneutmätning för när personer som är van en betydligt högre levnadsstandard än vad löneutmätning medger.
Tidigare var det förutom tandläkare och glasögon typ ersättningsköp av säng pga att den man har gått sönder och liknade saker. Samt anstånd pga lång tid med löneutmätning någon enstaka gång, och då har man suttit med löneutmätning i kanske 5 år utan avbrott.
Hört senaste tiden att man fått frågor när man tycker att man haft löneutmätning på tok för länge och måste få anstånd några månader och det handlat om 2 månaders avdrag gjorda.
Även önskemål om anstånd för weekendresor med kompisar och för inköp av rätt dyra kläder.
Är väl bara en kommunicering med sökande och att en motsäger sig för att det ska bli avslag?

Är väl bara en kommunicering med sökande och att en motsäger sig för att det ska bli avslag?
Absolut. Jag häpnar bara av vad man kommer med för önskemål.
Sedan vet man vilka man ska ringa först för att få ett nej så man slipper ringa runt till alla.

Smart att köpa dyra kläder som KFM sen kan utmäta så skulderna blir betalda :)
Märkligt vad folk provar...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp