Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Detta fixar du! Du har dessutom en god man att bolla med och som stöttar och peppar dig. Vad har du för utgifter? Hyra? El?

Ja den där jävla ångesten känner jag väl igen. Jag startade på 240 000 kr i skulder med dröjsmålsränta mellan 20-43%. Arbetssökande och ensamstående tvåbarnsmamma till två döttrar. Nu är jag nere på 90 000 kr. Hitta din envishet och jävlaranamma. Jag gjorde ackorduppgörelser med Lowell, Gothia och Alektum. Be din god man ringa dina fodringsägare och berätta din situation, din psykiska ohälsa och be om fryst ränta eller att du betalar av en del varje månad och sen avskrivs en del av räntan. Det finns många olika typer av ackorduppgörelser. Jag skickade in läkarintyg och intyg som bevisade min ekonomiska situation till Gothia, Lowell och Alektum och fick igenom ackorduppgörelser på så sätt.
Hej, mycket sent svar! Skickade du in intygen per mejl eller vanlig post?

Mer artiklar om det mest. Förstår inte hur dom snappar upp det.
Många som sitter i skiten efter senaste årens kostnadsökningar. Så det har blivit mer intressant för allmänheten kanske?

Många som sitter i skiten efter senaste årens kostnadsökningar. Så det har blivit mer intressant för allmänheten kanske?

Ja men jag vet ändå inte hur media får infon

Hamnar väl hos polisen och då blir det väl mer öppet vad som skett. Eller om borgenär tar kontakt med tidningen själva?
Men det skrivs rätt mycket om utmätning där polis inte varit med.

Inkassobolagen har nog bättre att lägga tiden på.

Men det skrivs rätt mycket om utmätning där polis inte varit med.

Inkassobolagen har nog bättre att lägga tiden på.
Du får ställa frågan till tidningarna helt enkelt

Jag har lyckats få en av fordringsägarna att ta tillbaka ärendet från KFM. Min plan är dock att betala hela skulden om 39.000kr vid nästa löning. Detta då jag går över till fast anställning och kommer få en större slutlön. Men jag har inte varit utmätt sedan Mars och fick brevet om att deklarera inkomster förra veckan.

Den 25/11 kommer jag alltså få min slutlön + semesterdagar samt min nya månadslön. Till kronofogden fyllde jag i den nya lönen. Men jag är rädd att de kommer ta slutlönen och att jag inte kommer ha en chans att själv fördela pengarna till dom mindre skulderna som jag kan betala (snöbollseffekten).
Tror ni att de kommer kontakta min ”gamla” arbetsgivare? De tog 3900kr från mitt sparkonto i fredags…

Jag har lyckats få en av fordringsägarna att ta tillbaka ärendet från KFM. Min plan är dock att betala hela skulden om 39.000kr vid nästa löning. Detta då jag går över till fast anställning och kommer få en större slutlön. Men jag har inte varit utmätt sedan Mars och fick brevet om att deklarera inkomster förra veckan.

Den 25/11 kommer jag alltså få min slutlön + semesterdagar samt min nya månadslön. Till kronofogden fyllde jag i den nya lönen. Men jag är rädd att de kommer ta slutlönen och att jag inte kommer ha en chans att själv fördela pengarna till dom mindre skulderna som jag kan betala (snöbollseffekten).
Tror ni att de kommer kontakta min ”gamla” arbetsgivare? De tog 3900kr från mitt sparkonto i fredags…
Jag bytte jobb inte långt efter att jag fyllt i deklarationen.
Min gamla arbetsgivare gav KFM kontaktuppgifter till min nya arbetsgivare (antar jag) då dem fick ett brev någon vecka efter att jag börjat.

Första lönen fick jag behålla men månad #2 fick jag inte behålla.

Allt hänger ju på hur snabba KFM är, när lönen har körts hos ditt gamla jobb, hur snabbt du fyller i och skickar in och när beslutet sen kommer till din gamla arbetsgivare.
Men hela lönen lär dem inte ta utan dem kommer ju ta det beloppet som ska utmätas. Sen kanske du får ett max beslut och då är det alltid summan över ditt förbehållsbelopp. Alternativt så får du ett beslut med vilken summa som dem utmäter varje månad under förutsättning att du har din vanliga lön.

Min tolkning är att om man har rörlig lön så är risken för maxbeslut större än om man bara har fast lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp