Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kan någon förklara detta med återvandringsbidraget för mig för hur hårt jag än försöker förstå får jag inte ihop det.

Jag utgår ifrån att detta innebär att om man utvandrar avsäger man sig allting ifrån Sverige så som bidrag, sjukvård, pension.

Men med tanke på att man i absolut värsta fall får 150.000 på ett år i pension så är det ju bara två år det krävs för att komma upp i dessa 300K, för att inte tala om sjukvården.

Vad i hela friden skulle incitamentet egentligen vara? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lw47kL/14-30-atgarder-inom-migration-presenteras

Kan någon förklara detta med återvandringsbidraget för mig för hur hårt jag än försöker förstå får jag inte ihop det.

Jag utgår ifrån att detta innebär att om man utvandrar avsäger man sig allting ifrån Sverige så som bidrag, sjukvård, pension.

Men med tanke på att man i absolut värsta fall får 150.000 på ett år i pension så är det ju bara två år det krävs för att komma upp i dessa 300K, för att inte tala om sjukvården.

Vad i hela friden skulle incitamentet egentligen vara? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lw47kL/14-30-atgarder-inom-migration-presenteras
Förstår att det lockar att diskutera politik, men som vi alla redan vet så är det emot forumets regler. Så vi låter det vara.

Men det är ju ett lagförslag som påverkar våra skattepengar. Nu när budgeten läggs är det ofrånkomligt att halka in på det annars kan ju hälften av trådarna typ låsas.

@Lånforum.se tar gärna er input på detta. Jag kan tycka inlägget ovan är OK då det rör ekonomi snarare än något politiskt ställningstagande. Jag varken nämner partipolitik eller riksdag och regering. Min fråga rör uteslutande finansiella incitament för folk som lämnar landet och får 350.000
Det finns ju faktiskt folk här som kan vara i situationen.

@Lånforum.se tar gärna er input på detta. Jag kan tycka inlägget ovan är OK då det rör ekonomi snarare än något politiskt ställningstagande. Jag varken nämner partipolitik eller riksdag och regering. Min fråga rör uteslutande finansiella incitament för folk som lämnar landet och får 350.000
Det finns ju faktiskt folk här som kan vara i situationen.
I ett annat inlägg nyss var det s du inte litade på i alla fall.

I ett annat inlägg nyss var det s du inte litade på i alla fall.

Det var ju inte det inlägget som citerades? Eller var det inlägget som hon citerade så ser jag fel. Sorry.

Det var ju inte det inlägget som citerades? Eller var det inlägget som hon citerade så ser jag fel. Sorry.
Inlägget om att inte diskutera politik här var nog generellt menat.

& vad är detta nedan då?

I vissa fall där politiken fattar beslut som påverkar lån,räntor,skatt,budgeten är ju relevanta i högsta grad att ta upp och diskutera. Jag menar att detta ovan är utav den digniteten och inlägget i fråga överhuvudtaget inte tar någon ställning i frågan.

Men ser gärna vad @Lånforum.se säger.

Vill gärna höra Lånforum.se take på det.

& vad är detta nedan då?

I vissa fall där politiken fattar beslut som påverkar lån,räntor,skatt,budgeten är ju relevanta i högsta grad att ta upp och diskutera. Jag menar att detta ovan är utav den digniteten och inlägget i fråga överhuvudtaget inte tar någon ställning i frågan.

Sänkning av räntetak har direkt med lån och lånforumet att göra. Återvandringsbidraget är ngt helt annat.

& vad är detta nedan då?

Det är ju direkt kopplat till forumets syfte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp