Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om du har god man så tror jag inte att de tips du kan få här på forumet är mycket till hjälp då du inte kan ta till dig dem.
Oj dömande.

En god man kan man ha av många anledningar.
Många äldre har en god man, men även många inom LSS, psykiatrin osv.
Finns även en del "vanliga svenssons" som har god man.

En del har det resten av livet. Andra något år tills de själva klarar av att hantera allt.
Det finns tre områden man kan ha god man inom, en del har inom alla tre områden, andra bara inom ett.

En person med god man bestämmer själv över sin ekonomi.

Hur i hela friden skall man hålla huvudet uppe när man har en relativt liten skuld (350.000kr) men en dröjsmålsränta på 24-28% och en lön på 23.000kr efter skatt. Jag kommer aldrig bli skuldfri och de två fordringsägarna vägrar komma överens om en avbetalningsplan med mig när det enda jag vill är att betala tillbaka. Jag har inga tillgångar och inga anhöriga. Fick skulder pga sjukdom men jobbar nu och är fastanställd igen efter lång rehabilitering. Hur kan detta vara på riktigt? Min god man kämpar men det finns inga lösningar. Avslag om skuldsanering 2 gånger. Jag har så svår ångest hela tiden och kan inte släppa detta. Hur överlever man? Jag är så rädd att krascha ingen.
Detta fixar du! Du har dessutom en god man att bolla med och som stöttar och peppar dig. Vad har du för utgifter? Hyra? El?

Ja den där jävla ångesten känner jag väl igen. Jag startade på 240 000 kr i skulder med dröjsmålsränta mellan 20-43%. Arbetssökande och ensamstående tvåbarnsmamma till två döttrar. Nu är jag nere på 90 000 kr. Hitta din envishet och jävlaranamma. Jag gjorde ackorduppgörelser med Lowell, Gothia och Alektum. Be din god man ringa dina fodringsägare och berätta din situation, din psykiska ohälsa och be om fryst ränta eller att du betalar av en del varje månad och sen avskrivs en del av räntan. Det finns många olika typer av ackorduppgörelser. Jag skickade in läkarintyg och intyg som bevisade min ekonomiska situation till Gothia, Lowell och Alektum och fick igenom ackorduppgörelser på så sätt.

Sorry Athena att jag skrivit tidigare att du ska rycka upp dig. Du har verkligen gjort det

Tack :) Ja på egen hand är jag på väg att bli skuldfri. På 2 år har jag gått från 240 000 i skulder till 90 000 kr just nu. Det är en minskning med 150 000 kr på 2 år.

Det går inte att rycka upp sig när man lidit av svår depression, utmattningssyndrom och komplex PTSD. Man ska igenom det och får ta den tid det tar. För mig tog det många års terapi.
Där ekonomin fick sig en rejäl smäll i flera år. Mina skulder har uppkommit av att jag handlat mat på avbetalning, kläder till döttrarna, lån för att betala kallhyran på hyreslägenheten här i stan, medicin, läkarbesök etc. Ingen lyxkonsumtion öht.

Önskar dig en trevlig helg!

På senare tid har Kronofogden också fått in fler ansökningar om skuldsanering, där allt fler ansökningar kommer från unga personer.

– Många tror att man kan söka skuldsanering och att det ska lösa problemet. Mitt medskick till unga vuxna är att det inte är en lösning, det blir bara en falsk förhoppning om man har hela livet framför sig. Det är väldigt få under 30 år som godkänns en skuldsanering, säger Davor Vuleta.

Jag är 99 procent säker på att dom själva anser KFM:s utmätning som stöld och är tokiga pga det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp