Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Var väl världens diskussion angående detta i nån tråd nyligen (hittar den inte). Där det pratades om att det inte fanns nån sista tiden för överklagan ifall det rörde sig om vissa av de punkter där överklagan kan ske inom.

Det var iaf en livad diskussion

Var väl världens diskussion angående detta i nån tråd nyligen (hittar den inte). Där det pratades om att det inte fanns nån sista tiden för överklagan ifall det rörde sig om vissa av de punkter där överklagan kan ske inom.

Det var iaf en livad diskussion
Jo det är bara punkten gällande ens ekonomiska situation som har ett stoppdatum s a s. Övriga punkter kan överklagas långt efter men jag tror personligen att då ska det vara väldigt extrem situation för att det ska ske. tror nog att vanliga "svenssons" kan vara lugna. Har man rent mjöl i påsen så ska man inte vara orolig för det. El så tänker jag...

Jo det är bara punkten gällande ens ekonomiska situation som har ett stoppdatum s a s. Övriga punkter kan överklagas långt efter men jag tror personligen att då ska det vara väldigt extrem situation för att det ska ske. tror noter tg att vanliga "svenssons" kan vara lugna. Har man rent mjöl i påsen så ska man inte vara orolig för det. El så tänker jag...
Varför skulle det behöva vara en extrem situation?

Finns folk här inne med jämna mellanrum som funderar i tankarna hur man skall på nästa vis föra över tillgångar till familj/släkt medans man själv sökt/ska söka sanering. Genomför man nåt liknande och det kommer fram kan man nog räkna med att bolag kommer överklaga ens sanering efter tiden gått.

Blir mycket pengar i långa loppet dem förlorar på folks skuldsaneringar så har dem chansen lär dem ta varenda en vare sig du är en vanlig "svensson" eller höjdare

Finns folk här inne med jämna mellanrum som funderar i tankarna hur man skall på nästa vis föra över tillgångar till familj/släkt medans man själv sökt/ska söka sanering. Genomför man nåt liknande och det kommer fram kan man nog räkna med att bolag kommer överklaga ens sanering efter tiden gått.

Blir mycket pengar i långa loppet dem förlorar på folks skuldsaneringar så har dem chansen lär dem ta varenda en vare sig du är en vanlig "svensson" eller höjdare
Å det är en extrem situation enl mej...Då har man INTE rent i mjöl i påsen. Vi som skött vår sanering o inte försökt undanhålla el gömma undan tillgångar (om sådan funnits) behöver inte vara orolig anser jag.

Å det är en extrem situation enl mej...Då har man INTE rent i mjöl i påsen. Vi som skött vår sanering o inte försökt undanhålla el gömma undan tillgångar (om sådan funnits) behöver inte vara orolig anser jag.
Helt enig där.

Efter vad folk till en viss del skriver härinne är jag dock inte helt säker på att det är bara extrema fall utan säkert mer vanligt än vad man vill/kan tro.

Det stämmer att det bara är i extrema situationer. Har aldrig under mina år här på forumet sett något fall (inte ett enda av tusentals) där någon fått sin skuldsanering överklagad år 6 och framåt. Här har det dessutom funnits alla varianter av skuldsaneringar och knep genom åren. Det ska verkligen till en extraordinär situation som gör att det uppstår en utredning.

Säg att eventuell sambo gör slut år 3 och 3 år senare år 6 gör en hämndaktion genom att maila en borgenär med bevis om att fusk skett som gör att dom överklagar i tingsrätt. Finns ingen borgenär som utför några utredningar långt efter avslutad sanering. Ingen som jobbar år 7 efter skuldsaneringen startat med att, nu ska vi granska vad denna gäldenär haft för sig under senaste 7 år. Det existerar verkligen inte om det inte är en extrem situation.

Ingen ide att sitta och försöka skrämma upp folk med något som inte har en uns sanning i sig.
Om du känner till någon tråd jag missat där någon skrivit att dom blivit av med sin skuldsanering efter säg år 5.5 så får du gärna länka det här. Men jag har aldrig sett något sådant under mina 8-9 år på forumet.

Det stämmer att det bara är i extrema situationer. Har aldrig under mina år här på forumet sett något fall (inte ett enda av tusentals) där någon fått sin skuldsanering överklagad år 6 och framåt. Här har det dessutom funnits alla varianter av skuldsaneringar och knep genom åren. Det ska verkligen till en extraordinär situation som gör att det uppstår en utredning.

Säg att eventuell sambo gör slut år 3 och 3 år senare år 6 gör en hämndaktion genom att maila en borgenär med bevis om att fusk skett som gör att dom överklagar i tingsrätt. Finns ingen borgenär som utför några utredningar långt efter avslutad sanering. Ingen som jobbar år 7 efter skuldsaneringen startat med att, nu ska vi granska vad denna gäldenär haft för sig under senaste 7 år. Det existerar verkligen inte om det inte är en extrem situation.

Ingen ide att sitta och försöka skrämma upp folk med något som inte har en uns sanning i sig.
Så du börjar din text med att erkänna att det faktiskt kan hända till att avsluta att det inte finns en uns sanning?

Kanske är mer att man ska tänka sig för att det faktiskt finns i lagboken innan man funderar på att göra nåt dumt : )

Fast du kanske tycker det är bättre att uppmuntra möjligheten att utnyttja situationen för att sen kanske råka hamna i just det extremfallet? : )

Så du börjar din text med att erkänna att det faktiskt kan hända till att avsluta att det inte finns en uns sanning?

Kanske är mer att man ska tänka sig för att det faktiskt finns i lagboken innan man funderar på att göra nåt dumt : )

Fast du kanske tycker det är bättre att uppmuntra möjligheten att utnyttja situationen för att sen kanske råka hamna i just det extremfallet? : )
Det stämmer att det finns lagstöd för det. Men det är högst högst ovanligt att det sker efter avslutad sanering oavsett hur mycket man fuskat. Har man tagit sig igenom avslutad sanering + ett halvår så är man grön i 99.9999% av fallen

Däremot lite vanligare att folk tappar sanering under saneringen. Oftast då på missad omprövning av relevanta ekonomiska förändringar som syns i kontroller eller missade betalningar.

Säger inte att man ska uppmuntra om att göra fel. Säger bara att chansen att man åker dit för det långt efter avslutad skuldsanering är näst intill obefintlig, då är skulderna borta ur registren, konton avslutade, anmärkningarna borta, inga fler kontroller sker på rutin från borgenärer etc. Åker man dit för det så är det under pågående skuldsanering.

Cirka 10.000 personer per får skuldsanering i Sverige.

På tio år är det således 100.000 människor.

Andelen personer som får sin skuldsanering "ogiltigförklarad" alltså att dom gör sina fem år korrekt men att det sedan något efter dessa fem åren sker skulle jag gissa rör sig om kanske 10-20 personer.

Det är alltså 0,0001%...

Det finns naturligtvis en risk men det finns med allting det är dock så exceptionellt ovanligt att det knappt är vårt att ens diskutera.

Cirka 10.000 personer per får skuldsanering i Sverige.

På tio år är det således 100.000 människor.

Andelen personer som får sin skuldsanering "ogiltigförklarad" alltså att dom gör sina fem år korrekt men att det sedan något efter dessa fem åren sker skulle jag gissa rör sig om kanske 10-20 personer.

Det är alltså 0,0001%...

Det finns naturligtvis en risk men det finns med allting det är dock så exceptionellt ovanligt att det knappt är vårt att ens diskutera.
Du skulle gissa att det rör sig om det? Om du nu använder faktiska siffror på ena sidan, sånt du tror på andra sidan är det svårt att räkna ut nåt

Det finns dem som tror att P-piller hindrar kvinnor från att bli gravida också : )

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp