Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Och ja, det får gå till så.
Delgivningsmannen har vid det där laget frågat runt hos grannarna om dom sett dig, kan vara bra att veta.

En delgivningsman har jagat mig utan framgång, nu så slängde han in delgivningspapprena i min brevlåda där det i princip står "Denna handling har eldivits i enlighet med 38§ i delgivningslagen 2010:1932 datum för delgivning 24XXXX, betyder det med andra ord att jag är delgiven nu? Och har jag har 10 dagar på mig att betala från det datumet som står på kuverten?

I så fall, får en delgivning gå till på det sättet? Måste inte en delgivningsman veta exakt att jag blivit delgiven?
Du kan ju läsa den lagparagraf som hänvisas till som en bra början.

Du är delgiven, men återigen, varför inte bara acceptera delgivningen? Har Du inte någon framtidsplan med eventuell skuldsanering eller försöka få ordning på ekonomin?
Klart jag vill få i ordning på min ekonomi, men problemet är att jag inte kommer få någon skuldsanering inom 2-3 år skulle jag gissa på. Alltså om jag lyckas få igenom en sannering om 3 år är jag klar om 8 år. Då kan jag lika gärna flytta från Sverige och leva utomlands. okej, då har jag ungefär en vecka på mig att ordna ihop allting

Om jag bestrider mina ärenden, så kan jag förhala detta ytterligare en tid, hur lång tid tar det innan det når domstol undrar jag?
Det vet jag faktiskt inte. När tänker du betala? Kan vara dumt att bestrida om du inte kommer ha råd att betala innan det hamnar där. Hoppas någon annan kan svara dig hur långt tid det brukar ta...

Har ett tag våndats över hur jag ska göra med mitt arbete.
Genomgår en skuldsanering och har fast arbetet.

Pga av arbetstidslagen kommer våra arbetstider ändras. Just nu jobbar vi som vanligt men allt pekar på att vår dispans går ut vid nyår.
Vilket gör att jag ej kan arbeta kvar, pga av att arbetstiderna inte kommer passa.

Har kollat lite efter andra jobb. Vart så gott som lovade ett, men den som jag eventuellt skulle ta över efter har valt att fortsätta något år till (ska gå i pension).

Nu funderar jag istället på om KFM kan gå med på att jag arbetar en del av tiden och studerar resten. Dvs arbetar de arbetspass som skulle funka tidsmässigt med mitt liv. Är tjänstledig resten för studier.
Men vet inte nå hur jag ska kunna veta om det är okej.
Kan inte skicka in en omprövning på "utifall att siffror". Kanske inte ens får plats på den utbildningen jag tänkt.

Får jag plats och börjar. Skulle jag kunna betala av som vanligt några månader tack vare bufferten, tills de gått igenom min omprövning. Men då får inget annat hända under den tiden.

Känns som ett riskfyllt spel.

Någon som vet hur KFM ställer sig till eventuella studier under skuldsanering?
Har planerat att ringa. Försökte igår men kom aldrig fram.

Har ett tag våndats över hur jag ska göra med mitt arbete.
Genomgår en skuldsanering och har fast arbetet.

Pga av arbetstidslagen kommer våra arbetstider ändras. Just nu jobbar vi som vanligt men allt pekar på att vår dispans går ut vid nyår.
Vilket gör att jag ej kan arbeta kvar, pga av att arbetstiderna inte kommer passa.

Har kollat lite efter andra jobb. Vart så gott som lovade ett, men den som jag eventuellt skulle ta över efter har valt att fortsätta något år till (ska gå i pension).

Nu funderar jag istället på om KFM kan gå med på att jag arbetar en del av tiden och studerar resten. Dvs arbetar de arbetspass som skulle funka tidsmässigt med mitt liv. Är tjänstledig resten för studier.
Men vet inte nå hur jag ska kunna veta om det är okej.
Kan inte skicka in en omprövning på "utifall att siffror". Kanske inte ens får plats på den utbildningen jag tänkt.

Får jag plats och börjar. Skulle jag kunna betala av som vanligt några månader tack vare bufferten, tills de gått igenom min omprövning. Men då får inget annat hända under den tiden.

Känns som ett riskfyllt spel.

Någon som vet hur KFM ställer sig till eventuella studier under skuldsanering?
Har planerat att ringa. Försökte igår men kom aldrig fram.
Du får studera men det är troligtvis så att ev sänkt inkomst är något du själv får lösa då borgenärerna garanterat inte godkänner det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp