Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Varför har ni minskat antal personer som svarar?
– Vi har ett högre inflöde av samtal än vad vi haft på många år vilket beror på det ekonomiska läget. Vi har inte kunnat möta upp det behovet för vi har inte budget och ekonomi som räcker till. Därför har vi gjort tuffa prioriteringar i verksamheten. Bland annat har vi minskat antalet medarbetare på kundservice. Vi har prioriterat annan ärendehandläggning och valt att sänka ambitionen när det gäller möjlighet att svara på frågor. Det är inget vi skulle önska oss, men det har varit något som vi har varit tvungna att göra.

Skuldsatta vänder sig till er för information och råd kring sina skulder
och blir bortkopplade. Ni är en myndighet – är det acceptabelt?
– Nej, det är inte något som vi tycker är bra naturligtvis. Men det här är det som vi har möjlighet att göra nu. Den som inte kommer fram på telefon har andra alternativa vägar som man kan välja för att få kontakt med oss. Det är väldigt tråkigt och beklagligt att det är på det här sättet, naturligtvis.

Under en dag kan det komma in över 4 800 samtal till er kundservice.
Stämmer det att endast 40 personer hanterar samtalen för hela landet?
– Ja det kan stämma.

40 Personer hanterar 4800 samtal per dag. Det är ganska anmärkningsvärt.
Nja, kundservice är första instans, de kopplar samtalet vidare till rätt avdelning om de inte kan besvara frågeställningen själva.
De kan heller inte fatta beslut, så om någon inkommer med nya uppgifter telefonledes måste det kopplas till någon med denna befogenhet.
Torde vara 200-300 som bemannar denna tjänst, jurister, verkställighet, skuldsanering, försäljning, betalningsföreläggande, summarisk process...

– Vi har ett högre inflöde av samtal än vad vi haft på många år vilket beror på det ekonomiska läget. Vi har inte kunnat möta upp det behovet för vi har inte budget och ekonomi som räcker till. Därför har vi gjort tuffa prioriteringar i verksamheten. Bland annat har vi minskat antalet medarbetare på kundservice. Vi har prioriterat annan ärendehandläggning och valt att sänka ambitionen när det gäller möjlighet att svara på frågor. Det är inget vi skulle önska oss, men det har varit något som vi har varit tvungna att göra.

– Nej, det är inte något som vi tycker är bra naturligtvis. Men det här är det som vi har möjlighet att göra nu. Den som inte kommer fram på telefon har andra alternativa vägar som man kan välja för att få kontakt med oss. Det är väldigt tråkigt och beklagligt att det är på det här sättet, naturligtvis.

– Ja det kan stämma.

Men en viss person med insyn här på forumet har ju förklarat att detta bara beror på att folk ringer in och ställer dumma frågor, så att genierna inte får jobba ifred.

Ok, där ser man. Men det måste bero på att du blir inneboende då? Och kontraktet behövs för att de inte ska räkna dig som sambo?
Antagligen, ska ringa de på måndag och se.

har ju redan sagt upp lägenheten, men börjat ångra mig. Vill inte på något sätt äventyra min skuldsanering:(

– Ja det kan stämma.

Under semester är det nog ungefär så många i taget, man ser är man har slingan hur många som sitter i telefon hos ks också.
Jag vet inte hur många dom är men de finns på 3 eller 4 orter, Göteborg Östersund och Kristianstad och möjligen Sundbyberg tror jag. Jag har fått för mig att det är typ 30 på varje ort men jag vet inte var jag fått den uppgiften från.

Under semester är det nog ungefär så många i taget, man ser är man har slingan hur många som sitter i telefon hos ks också.
Jag vet inte hur många dom är men de finns på 3 eller 4 orter, Göteborg Östersund och Kristianstad och möjligen Sundbyberg tror jag. Jag har fått för mig att det är typ 30 på varje ort men jag vet inte var jag fått den uppgiften från.
Nyfiken fråga bara, hur många kontor behandlar skuldsaneringar?

Nyfiken fråga bara, hur många kontor behandlar skuldsaneringar?

Bra fråga. Kanske 5-6 har skuldsaneringsektioner. Sundbyberg malmö göteborg kalmar östersund och möjligen någon till.
Sedan tror jag det finns en eller ett par virtuella sektioner där handläggarna sitter lite överallt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp