Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hade inte tyckt det vore så stort problem om en myndighet hade problemet men som jag skrev ovan är det dessvärre genomgående.

Tycker det är mest allvarligt att 11414 fungerar (inte) som det gör.
Det är också under all kritik.

Brott som anmäls den vägen är per definition inte av akut karaktär och får dessvärre även den fokusen.

Okänd gärningman (ja, för det lär vara en man), anmälan är antagligen av mer administrativ karaktär för att försäkringsbolaget kräver det.

Hade inte tyckt det vore så stort problem om en myndighet hade problemet men som jag skrev ovan är det dessvärre genomgående.

Tycker det är mest allvarligt att 11414 fungerar (inte) som det gör.
Ja på 11414 får man vänta en bra stund.
Anledningen till att körerna blivit längre och att kön blir full oftare är att man minskat personalen på kundservice

Även vanliga företag börjar gå i den riktningen. När jag slutade på Folksam hade vi i snitt 40 minuter väntetid oavsett om en kund skulle köpa försäkring eller anmäla skada.
Svaret jag fick var att man ville få fler kunder att göra sina ärenden digitalt så man kunde minska personalstyrkan = mer kostnadseffektivt.

i mitt fall kommer ju adressen ändras och jag antar att det kommer plinga i systemet båda hos kfm och mina borgenärer och om någon kollar upp och ser att jag bor i en adress där en annan person är också registrerat och dessutom är det en bostadsrätt så blir de nog intresserade av vad det handlar om.
Därför vill jag göra helt rätt från början så det inte blir några överraskningar.
jag gamblar här lite just med flytten, men jag har funderat mycket och mitt mående kräver en förändring. Att bo kvar där jag är idag två år till kommer nog knäcka mig helt.
Vid flytten till radhuset ändrades ju min adress, men man och barn flyttade ju med mig.
Men ser inte varför du ska behöva meddela någon på kf att du flyttar förutom att ansöka om omprövning om det är så att ditt betalutrymme ändras.

Vid flytten till radhuset ändrades ju min adress, men man och barn flyttade ju med mig.
Men ser inte varför du ska behöva meddela någon på kf att du flyttar förutom att ansöka om omprövning om det är så att ditt betalutrymme ändras.
Fick precis svar av kfm och det står så här:

Du behöver anmäla flytten till oss med din nya adress och ett inneboende hyreskontrakt.

märkligt, de frågade ju inte om hyreskontrakt ens när jag blev beviljad skuldsanering.

Även vanliga företag börjar gå i den riktningen. När jag slutade på Folksam hade vi i snitt 40 minuter väntetid oavsett om en kund skulle köpa försäkring eller anmäla skada.
Svaret jag fick var att man ville få fler kunder att göra sina ärenden digitalt så man kunde minska personalstyrkan = mer kostnadseffektivt.
Satt du på Davidshallsgatan då?!

Satt du på Davidshallsgatan då?!

Satt där på Folksam, på Trygg-Hansa satt vi i SEB-Byggnaden där på Östergatan mellan Caroli och Centralstationen. Sista bolaget jag jobbade på satt vi i röda höga byggnaden (propellergatan) i västra hamnen!

Varför har ni minskat antal personer som svarar?
– Vi har ett högre inflöde av samtal än vad vi haft på många år vilket beror på det ekonomiska läget. Vi har inte kunnat möta upp det behovet för vi har inte budget och ekonomi som räcker till. Därför har vi gjort tuffa prioriteringar i verksamheten. Bland annat har vi minskat antalet medarbetare på kundservice. Vi har prioriterat annan ärendehandläggning och valt att sänka ambitionen när det gäller möjlighet att svara på frågor. Det är inget vi skulle önska oss, men det har varit något som vi har varit tvungna att göra.

Skuldsatta vänder sig till er för information och råd kring sina skulder
och blir bortkopplade. Ni är en myndighet – är det acceptabelt?

– Nej, det är inte något som vi tycker är bra naturligtvis. Men det här är det som vi har möjlighet att göra nu. Den som inte kommer fram på telefon har andra alternativa vägar som man kan välja för att få kontakt med oss. Det är väldigt tråkigt och beklagligt att det är på det här sättet, naturligtvis.

Under en dag kan det komma in över 4 800 samtal till er kundservice.
Stämmer det att endast 40 personer hanterar samtalen för hela landet?

– Ja det kan stämma.

40 Personer hanterar 4800 samtal per dag. Det är ganska anmärkningsvärt.

Fick precis svar av kfm och det står så här:

Du behöver anmäla flytten till oss med din nya adress och ett inneboende hyreskontrakt.

märkligt, de frågade ju inte om hyreskontrakt ens när jag blev beviljad skuldsanering.
Ok, där ser man. Men det måste bero på att du blir inneboende då? Och kontraktet behövs för att de inte ska räkna dig som sambo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp