Inga delgivningar på statliga skulder, direkt till KFM.Kvällsfundering.
Om man inte betalar bilskatten, så denne går vidare till KFM.
Blir man inte delgivning först då och har en möjlighet att betala det hela eller bestrida?
Eller får man en "prick" direkt samt en räkning att betala in?
Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.Inga delgivningar på statliga skulder, direkt till KFM.
Dessutom riskerar du att få bilen avskyltad av polis om du får för dig att köra utan att ha betalat skatten.
Inget utslag, direkt till KFM.Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.
Där en kvinna säger att hennes man glömde betala skatten och inte fått en påminnelse, eller brev med möjlighet att betala från KFM.
Utan direkt fått en anmärkning och med den en räkning, för att betala in. Dessutom lägligt nu när de behövde söka lån, för att lägga om taket på huset.
Dock verkar hennes historia ändra sig lite.
Därför jag undrar ifall, man får en anmärkning direkt om man glömt betala..
Eller om man som i mer eller mindre alla andra ärenden, först får möjligheten att betala eller bestrida innan de gör ett utslag och man får en anmärkning.
Man får påminnelse från transportstyrelsen, det är jag ganska säker på (av erfarenhet).Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.
Där en kvinna säger att hennes man glömde betala skatten och inte fått en påminnelse, eller brev med möjlighet att betala från KFM.
Utan direkt fått en anmärkning och med den en räkning, för att betala in. Dessutom lägligt nu när de behövde söka lån, för att lägga om taket på huset.
Dock verkar hennes historia ändra sig lite.
Därför jag undrar ifall, man får en anmärkning direkt om man glömt betala..
Eller om man som i mer eller mindre alla andra ärenden, först får möjligheten att betala eller bestrida innan de gör ett utslag och man får en anmärkning.
Inte sugen på att lägga om taket tänker duToppen, tack för ditt svar.
Tror hon får ta ett snack med sin man. Något säger mig att denna anmärkning kom lite för lägligt och att de finns mer bakom.
?Dom dömde ju emot personen och utan att det finns något annat än att skäligheten inte uppfylls längre, det brukar räcka gott och väl för att det ska heta godtyckligt här.Hur var TR godtyckliga?