Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är fruktansvärt. Jag som själv levt på existensminimum förr har inte förstått vilken stress det kan vara fråns den här gången. Att det är så illa att människor inte längre orkar leva är en tragedi.
Verkligen det är fruktansvärt. Sen all reklam man blir matat med i tv, sociala medier ,sms utskick och mail det är inte tillräckligt hårt reglerat som det är nu när det gäller reklam av konsumtionslån eller spel.Borde jämställas med reglerna för alkohol & tobak.Skulderna får vi alla betala i form av ökade vård kostnader. Nu hoppas man att när det uppmärksammas i media flitigt att det kommer hårdare åtgärder för att motverka utvecklingen för det behövs verkligen.

och det måste vara ännu mer fruktansvärt i kombination med spelmissbruk (och stora skulder). En skuldsatt person utan spelproblem kan ändå dra i bromsen och sluta låna och kunna påverka sin situation till det bättre på ett eller annan sätt. Men det måste vara mkt svårare för en person som är spelberoende och som inte söker hjälp. Ungefär som att låta en alkoholist som är djupt inne i missbruket att sluta dricka av sig självt. Inte många som klarar av det utan hjälp och behandling.
Ja absolut så är det men personer med spelmissbruk ingår väl ofta i gruppen överskuldsatta. Det är ju inte en homogen grupp finns ju alla möjliga orsaker till att man är överskuldsatt. Så jag skrev mitt inlägg med tanken att det inkluderade spelberoende.

Tragiskt! :( Känner igen mig mycket i det som står om hennes spelmissbruk. Jag har till och med tagit steg längre och det är mirakel att jag lever fortfarande.
Det var ganska nära för lite mer än 6 månader sen att det skulle sluta så för mig också. Spelberoende är det värsta jag vet och önskar inte någon att må så som man mår när man har spelberoende.
Något måste göras åt det.

Kan någon hjälpa mig med detta? Någon som jobbat med löner eller liknande.
Jag har tidigare varenda år i maj fått min semesterersättning på provisionen i en klumpsumma.
Det ska jag inte få längre utan nu framöver ska jag få på följande sätt:

Här är svaret. Du får det inte i en klump då ni har legat på fel semesteravtal. Ersättningen för de rörliga delarna intjänade under semesteråret 2023.04.01- 2024.03.31 kommer i och med att han nu ligger på rätt semesteravtal att betalas ut via uttag av dessa semesterdagar. Han kommer således att få en högre semesterlön för de intjänade semesterdagarna som nu från och med 1 april tas ut istället för som tidigare att få ersättningen för de rörliga lönedelarna som engångsbelopp.

Jag kan tillägga att tidigare när hans semesterdagar felaktigt beräknades efter sammalöneregeln var summa semesterlön och semesteravdrag lika stort. Därför fick ersättning för den rörliga delen betalas ut separat. Nu när han ligger rätt så får han en semesterlön om 2709.33 kr/semesterdag och avdraget är endast 1579,18 kr/semesterdag så han kommer få ut en ersättning om 1130,15 kr per uttagen semesterdag vilket på 25 semesterdagar blir totalt 28.253,75 kr.

Jag förstår absolut ingenting utav detta ovan. Kan någon förklara det enklare för mig?

När får jag min semesterersättning på min rörliga del (som är cirka 20.000) och hur mycket får jag per dag om jag har semester, min fastlön är cirka 35.000

Kan någon hjälpa mig med detta? Någon som jobbat med löner eller liknande.
Jag har tidigare varenda år i maj fått min semesterersättning på provisionen i en klumpsumma.
Det ska jag inte få längre utan nu framöver ska jag få på följande sätt:

Jag förstår absolut ingenting utav detta ovan. Kan någon förklara det enklare för mig?

När får jag min semesterersättning på min rörliga del (som är cirka 20.000) och hur mycket får jag per dag om jag har semester, min fastlön är cirka 35.000
Om du jobbar 22 dagar per månad, vilket är standard, (22 * 1 579 = 34 738 kr) så landar väl siffrorna på en månadslön om ca 35 000 kr.

Får du ovanpå detta 1 130 kr / dag?
Skulle det stämma?

Så att jag få får 1130 + 1579 = 2700 (ungefär)

Så är jag ledig 10 dagar får jag för dessa 10 dagarna cirka 27.000 kronor?

Så att jag få får 1130 + 1579 = 2700 (ungefär)

Så är jag ledig 10 dagar får jag för dessa 10 dagarna cirka 27.000 kronor?
Jag tolkar det så. Vänta och se, återkoppla gärna när det väl sker.

Nu åker dom ut lättare från hyresrätter undra bara om det kommer ryka en del oskyldiga också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp