Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga.

Köpt 500 gram högrevsfärs i en sådan "korv" ni vet förpackad i plast.

Nu vill jag göra smashed burgare på det, aldrig gjort det tidigare på färs. Om man saknar en ett hamburgare stekjärn, hur gör jag burgarna som på hamburgarhaken?

Först rullar dom till en köttbulle och sedan, what to do?

En fråga.

Nu vill jag göra smashed burgare på det, aldrig gjort det tidigare på färs. Om man saknar en ett hamburgare stekjärn, hur gör jag burgarna som på hamburgarhaken?

Platta ut dem med något annat som är slätt, en kastrull kanske? tycker denna guide är rätt bra.

En fråga.

Ta en kastrull och tryck till. Se till att antingen smeta ut lite olja på undersidan av kastrullen eller lägg bakplåtspapper mellan kastrullen och köttet så att det inte klibbar fast i kastrullen.

Bra tips!

Tack till er båda.

Lägga gladpack på och banka och forma med händer funkar också bra. Glöm inte att krydda också, det är ju viktigare än hur de ser ut.

Skär en 100g skiva (eller valfri vikt såklart :D ) direkt från korven, ha en varm panna redo och tryck till med ett jämnt tryck samtidigt som det steker. Låt den gå i pannan så att burgaren får en schysst yta. salt och peppar, vänd den, lägg på ost, sätt en isbit i pannan och täck med lock, då smälter osten och blir perfekt

Skär en 100g skiva (eller valfri vikt såklart :D ) direkt från korven, ha en varm panna redo och tryck till med ett jämnt tryck samtidigt som det steker. Låt den gå i pannan så att burgaren får en schysst yta. salt och peppar, vänd den, lägg på ost, sätt en isbit i pannan och täck med lock, då smälter osten och blir perfekt

Hur gör du för att inte färsen ska "klistras" på pannan? Mycket olja eller?

Hur gör du för att inte färsen ska "klistras" på pannan? Mycket olja eller?
Högrevsfärsen har mycket fett i sig, så det räcker att dutta någon droppe av olja och gnid ut med papper, ha på hög värme, när det börjar ryka om pannan så är den good to go. Vanligaste felet man gör är att använda för kall panna, då kokar man köttet istället för steka :)
Sen har du som någon hade nämnt innan bakplåtspapper mellan tryckdonet och färsen.

Om det var hur man formar, så brukar jag forma med händerna, beroende på färs kan jag slå o en skvätt olja i färsen tillsammans med kryddor. Då räcker det med rätt lite fett i pannan sedan.
Stekte över öppen eld senast, gav väl ingen större smakskillnad, brände mig skapligt på den där j-a gjutjärnspannan när jag skulle få upp den från brasan, men burgaren smakade fint sen.

Normalläget är att man verkar i området/länet man utgår från. Undantag sker, ibland kanske det är närmare för någon annan, eller att det finns anledning att skicka någon pga speciell kompetens eller så, men det är sällsynt.
Jag är ursprungligen från en litet samhälle med kanske ett par hundra boende. Jag undviker så långt det går att åka till det området..

Jag känner mig inte jätterolig. Jag är lite extra vaksam bara.
Har ju hänt riktigt otrevliga saker historiskt. 2 döda och för några år sedan var ser någon sorts attack mot en bostad har jag för mig, minns inte exakt vad som hände.
Ja det är ett utsatt yrke, som tyvärr har blivit tuffare med tanken på att samhället blir mer farligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp