Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ja men typ. Något åt det hållet. Det är ju ett systemfel, eller var ett systemfel att du kunde ta ett lån på 800.000 som har växt sig till 6.000.000 så ska det inte kunna fungera.

Det är ju också därför lagstiftningen skärptes där man satte taket till 39% på krediter, krav på 15% i handpenning på bostadsköp och annat.

Det kommer dessutom mer.
Med ränta på ränta i 30+ år så lär det även med vanliga referensräntan bli så att räntan vida överstiger kapitalbeloppet.
Antagligen hade samtliga varit kandidater för skuldsanering, men av en eller annan anledning ansöks det inte om detta.

Ja men typ. Något åt det hållet. Det är ju ett systemfel, eller var ett systemfel att du kunde ta ett lån på 800.000 som har växt sig till 6.000.000 så ska det inte kunna fungera.

Det är ju också därför lagstiftningen skärptes där man satte taket till 39% på krediter, krav på 15% i handpenning på bostadsköp och annat.

Det kommer dessutom mer.

Dröjsmålsränta brukar inte vara så farlig, sällan över 15% vilket är långt under vad folk tar lån för..

Läste att Skuldsanera.se gått i konkurs. Jag hoppas att det stämmer.

Värt att chansa en ansökan på Lendo med 8 % i UC betyg?
Inkomst 390.000
Underskott 15.000
7 förfrågningar
Inga anmärkningar.
Lån på UC ca 200.000 inkl krediter.
Tror ni man får erbjudande i dagens läge? :)

(Inte jag som ska ansöka)

Värt att chansa en ansökan på Lendo med 8 % i UC betyg?
Inkomst 390.000
Underskott 15.000
7 förfrågningar
Inga anmärkningar.
Lån på UC ca 200.000 inkl krediter.
Tror ni man får erbjudande i dagens läge? :)

(Inte jag som ska ansöka)
Lite skeptisk! 7 ff och 8% är inte så bra.
Handlar det om ett litet lån på ca 100-150 k så kanske (dock inte med bra villkor) men större lån tror jag inte att det blir erbjudanden.

Lite skeptisk! 7 ff och 8% är inte så bra.
Handlar det om ett litet lån på ca 100-150 k så kanske (dock inte med bra villkor) men större lån tror jag inte att det blir erbjudanden.
Ja precis, de är max 150.000kr som skulle vara aktuellt isåfall. Men vet inte riktigt heller, tycker de har blitt så svårt nu med inflationen, samtidigt så är min motivering att bli av med skulder, inte ta nya så jag är rätt dålig på de där. Haha <3

Ja precis, de är max 150.000kr som skulle vara aktuellt isåfall. Men vet inte riktigt heller, tycker de har blitt så svårt nu med inflationen, samtidigt så är min motivering att bli av med skulder, inte ta nya så jag är rätt dålig på de där. Haha <3
Håller med ang om att ta nya lån! Samlingslån är okej men annars är det bättre att avstå eller åtminstone rannsaka riktigt noga om det lånet ska gå till inte kan lösas på annat sätt.

Är samlingslån lättare att bli beviljad än ett vanligt lån

Är samlingslån lättare att bli beviljad än ett vanligt lån
Med ett samlingslån så ökar inte den totala skuldsättningen men det beror fortf på ens förutsättningar. Vissa banker begär avier för att de betalar lånen man angett att man vill samla så då kanske det är lite lättare.
Just nu som läget är med ekonomin, inflation, höga räntor, folk har svårt att betala på sina lån så känns det som att det inte finns några lån som är lätta att få.

Finns det något Max tak hur mycket man kan ha i blanco lån?
Jag själv har en års inkomst på ca 420,000kr
Bolån 1,3miljoner
Blanco 370,000kr
Inte för jag någonsin mer kommer ta blanco lån men hade vart intressant och veta hur man lyckas med att få sjukt mycket i lån om man har en hyfsat normal inkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp